Klacht: Misscommunicatie tussen bol.com en de incassobureau Accountor

op 09 februari 2018 over Bol.com in de categorie Online Warenhuizen

Ik heb een product besteld en retour gestuurd. Bol.com heeft het retour gestuurde product niet verwerkt. Inmiddels heeft bol.com incassobureau accountor ingeschakeld om het bedrag van het retour gestuurde product te incasseren. Inmiddels heb ik meerdere malen contact gehad met bol.com en Accountor. Ze weigeren onderling te communiceren en willen van mij dat ik mijn waardevolle tijd stop in het oplossen van hun fout.

Inmiddels heb ik het volgende al gedaan:
1. Het product retour gestuurd.
2. PostNL bonnetje gefotografeerd en opgestuurd naar bol.com
3. Meerdere malen contact gehad hierover (mail en telefonisch)
4. Contact gehad met de webshop die het product heeft verkocht via bol.com. Blijk dat het product afkomstig is van een webshop via bol.com
5. Contact gehad met accountor met een 0900 nummer wat ook weer geld kost met de leuke wachttijden!
6. Nu heeft bol.com eindelijk de status bijgewerkt en de status \”retour verwerkt\”.
7. Hiervan een foto gemaakt en naar accountor gestuurd met het verzoek om contact op te nemen met bol.com aangezien de communicatie tussen hun fout loopt.
8. Bol.com verzocht om ook contact op te nemen met Accountor aangezien het de fout van bol.com is en ik hun fout niet ga oplossen. Hierop krijg ik de reactie dat ze niks voor mij kunnen betekenen
9. Nu wacht ik op de reactie van Accountor.

Uiteindelijk heeft dit mij vrij veel tijd gekost (denk aan het opzoeken van postNL bonnetjes, telefoontjes met lange wachttijden, emails opstellen en nu hier mijn klacht typen).

Kort samengevat:
Bol.com verwerkt de retour niet goed of communiceert niet goed met de webshop die het product levert.
Vervolgens kom ik in de incasso en communiceert bol.com niet met het incassobureau (lees: weigert te communiceren met het bureau die zij zelf hebben ingeschakeld.
Bol.com verwacht dat ik hun fout ga oplossen.

Ben benieuwd hoe ze hier uiteindelijk op gaan reageren.

Zoals te lezen heb ik genoeg moeite gedaan en zeer veel tijd in hun fout gestopt. Nu is het wel genoeg geweest.

1. Bol.com moet zijn retour verwerkingsproces goed doornemen en kijken wat hier fout is gegaan. Dit probleem oplossen en voorkomen dat het bij mij of iemand anders opnieuw optreedt (mij zal het hoogstwaarschijnlijk niet meer overkomen aangezien ik producten hoogstwaarschijnlijk via een andere site zal bestellen).

2. Communicatie met de webshops die verkopen op bol.com verbeteren.

3. Communicatie met de incassobureau\'s verbeteren

4. Eigen fouten zelf oplossen en niet verwachten dat de klanten dat voor ze doet.

5. Incassobureau om de arm nemen die geen 0900 nummer met extra kosten in rekening brengt.

6. E-mailtje die ze om de zoveel tijd opsturen met de €2,50 korting hoef ik ook niet meer te ontvangen.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Bol.com over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Bol.com in behandeling genomen

Bericht van Bol.com

8 maanden geleden - Beste klant, Bedankt voor uw uitgebreide klacht. Ik heb u via e-mail een bericht gestuurd. met vriendelijke groet, Manon van bol.com

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Bol.com een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bol.com

Heeft op 09 februari 2018 om 11:45 geantwoord

Beste klant,

Tot op heden heb ik geen reactie van u mogen ontvangen. Omdat ik er vanuit ga dat mijn e-mail voldoende informatie bezat, zal ik deze klacht sluiten.

Manon van bol.com

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Alle klachten die gemeld zijn door Ferhat123