Klacht: Misleidende reclame

op 04 september 2018 over Youfone in de categorie Mobiele Telefonie

Ik had een abonnement afgesloten van 300 minuten en 2 GB internet. Voor € 8,50.

Later in Juli kwam er een actie van 2GB 2GB gratis.

De oorspronkelijke prijs van de 2GB was 8 euro en de huidige prijs van de 2GB 2GB was ook 8 euro.

Bij de bevestiging van de qijziging gaf hij ook aan dat de nieuwe prijs 8 euro was.

Dus ik dacht leuke actie 2GB gratis, echter een maand later kwam de aap uit de mouw. Mijn tarief ging van 8.50 naar 12 euro.

Bij het bellen naar de klantenservice gaven ze aan dat de actiekorting was vervallen door de wijziging.

Ik heb dan gezegd dat ik die wijziging dan niet meer wens. Dit was niet meer mogelijk, omdat het na 14 dagen was.

Ik vind het misleidende reclame en onvolledige voorlichting bij de gevolgen van de wijziging.

Ik heb het gevoel dat dit een businesscase is bij deze provider. In de reclamecode staat dat reclame niet misleidend mag zijn en in Europese wetgeving staat dat de voorwaarden goed, duidelijk en begrijpbaar zijn uitgelegd.

Ik vind dat youfone tekort komt op deze beide gebieden en ik vind dat ik door youfone ben opgelicht.

Als dit niet in de minne wordt opgelost, zal ik ook een klacht bij de reclame code commissie en ACM plaatsen.

Dit is inmiddels een principe kwestie geworden.

Als de abonnement naar de oude oorspronkelijke overeenkomst wordt teruggezet of in het geheel wordt ontbonden.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Youfone over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Youfone in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Youfone een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Youfone

Heeft op 06 september 2018 om 14:28 geantwoord

Heeft op 07 september 2018 om 12:20 geantwoord

Dit is geen oplossing.

Alle klachten die gemeld zijn door f.canak@gmail.com