Klacht: Misleidend

op 13 mei 2016 over Nuon in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Wij zijn al sinds 2013 klant bij Nuon. In 2014 ontving ik een mail waarin werd aangekondigd dat wij als trouwe klant direct 10% korting zouden krijgen en jaarlijks een oplopende korting tot een maximum van 25% zouden kunnen sparen.
In deze mail werd nergens aangegeven dat ik mij hiervoor moest aanmelden of anderzijds enige aktie moest ondernemen.
Nu 29-04-2016 komen wij erachter dat wij helemaal geen korting krijgen omdat wij ons blijkbaar hadden moeten aanmelden. Dus bijna 3 jaar blij met een dooie mus.

Gewenste Oplossing:

Ik zou graag alsnog de korting ontvangen omdat de berichtgeving in deze onvoldoende duidelijk was. Onderstaand de tekst uit de mail.

Oplopende korting voor klanten die blijven

Ontvangt u deze e-mail van Nuon in vreemde opmaak of zonder afbeeldingen? Klik hier voor de online versie.
Nuon

Bekijk direct uw aanbod op mijn Nuon Oplopende korting voor klanten die blijven

Geachte heer xxxxxxxx,

Wij zijn blij dat u klant bent bij Nuon en hopen dat u dat nog lang blijft. Dus bieden we u graag wat extra's, zoals een goed vernieuwingsaanbod met Nuon Blijven Loont. Met Blijven Loont ontvangt u een jaarlijks oplopende korting op stroom tot 25%.

Omdat u al klant bij ons bent, ontvangt u meteen 10% korting op het leveringstarief van uw stroom. Daar komt elk jaar extra korting bij, tot u een blijvend voordeel heeft van 25%. Zolang u klant blijft.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Nuon over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Nuon in behandeling genomen

Bericht van Nuon

1 jaar geleden - Geachte heer Oosterbeek, Ik zag uw klacht op deze site en heb de kwestie ingekeken. Hierbij geef ik u mijn reactie. Nuon Blijven Loont is een leveringscontract die wij hebben ontwikkeld. Aangezien we u niet zomaar voor een leveringscontract aan kunnen mogen melden, vragen wij de klant om zichzelf aan te melden. Op deze manier geeft u toestemming om het leveringscontract te starten en gaat u akkoord met de voorwaarden. We vinden het jammer om te lezen dat het niet duidelijk voor u was dat u zich aan moest melden. We kunnen de aanmelding echter niet met terugwerkende kracht verwerken. Met vriendelijke groet, Eugene Nuon Webcare

Reactie van de melder van de klacht joosterbeek

1 jaar geleden - U kunt, ondanks dat u aangeeft niets met terugwerkende kracht te kunnen doen, natuurlijk wel zorgen dat wij vanaf dit moment de korting krijgen die wij zouden hebben gekregen als wij wel begin 2014 juist zouden hebben gehandeld.. Ik zou me hierdoor weer een beetje een gewaardeerde klant voelen. Anders voel ik me toch tekortgedaan en ga ik toch mogelijk weer eens shoppen om te bekijken of er een aanbieder is die mij een beter aanbod doet en mij graag als klant heeft. Met vriendelijke groeten Joop Oosterbeek

Bericht van Nuon

1 jaar geleden - Geachte heer Oosterbeek, Wij hebben op 6 mei naar aanleiding van deze klacht via e-mail een bericht naar u verzonden. Hier hebben wij nog geen reactie op ontvangen. De tekst van het bericht kunt u hieronder vinden. Graag ontvangen wij hierop uw reactie. Met vriendelijke groet, Eugene Nuon Webcare Geachte heer Oosterbeek, U maakt nu gebruik van Nuon Blijven Loont met 10% korting op het leveringstarief voor stroom. Wij kunnen u niet met terugwerkende kracht aanmelden zoals mijn collega u al aangaf. Vervelend om te lezen dat u dan overweegt om over te stappen. Om u toch tegemoet te komen kan ik u een bol.com bon van €25 aanbieden. We horen het graag van u. Met vriendelijke groet / Best regards Joeri Nuon Webcare

Reactie van de melder van de klacht joosterbeek

1 jaar geleden - Ik heb inmiddwl besloten dat een andere leverancier mij beter van dienst kan zijn. Gemiste kans.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Nuon een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Nuon

Heeft op 26 juli 2016 om 14:34 geantwoord

Geboden Oplossing:

Het is natuurlijk jammer dat we u niet hebben kunnen behouden als klant. Het staat u uiteraard vrij om voor een andere leverancier te kiezen. Wie weet kunnen we u in de toekomst nog eens overtuigen met een goede aanbieding. Alhoewel we niet de gewenste oplossing hebben kunnen bieden gelet op de keuze om over te stappen, hebben we wel geboden wat we konden. We veranderen daarom de status van uw klacht op deze website naar opgelost. Als u toch nog een vraag heeft, kunt u altijd nog een e-mail sturen naar webcare@nuon.com.

Hartelijke groet,
Barry, Nuon Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door joosterbeek