Klacht: Mediamarkt: incorrecte levering, leugens en bedrog

op 25 april 2017 over Media Markt in de categorie Electronica Winkels - ketens

Ik heb afgelopen week een koelkast, gasfornuis en wasmachine (en bijbehoren) bij Mediamarkt Arena gekocht. Daarbij heb ik, tegen betaling, ook geregeld dat deze apparaten worden geleverd en volledig worden geïnstalleerd. Ik heb tijdens mijn bezoek gelijk het verschuldigde bedrag van 1120,88 euro voldaan.

Een enkel product moest nog worden nabesteld, zodra deze beschikbaar was zou er contact met mij worden opgenomen voor de bezorging. Dit is netjes gebeurd.

Op maandag 24 april heb ik een sms ontvangen dat op dinsdag 25 april 2017 tussen 9:30 en 14:00 mijn producten zouden worden geleverd. Ik heb als referentie mijn e-mailadres en twee mobiele telefoonnummers achtergelaten voor de levering.

Op de dag in kwestie kwamen twee heren omstreeks 11:30 de apparaten installeren. Alleen waren de apparaten nooit geleverd! Deze vriendelijke heren vertelden mij dat voordat er überhaupt door mag worden gereden naar een volgende locatie, de leverancier eerst contact moet opnemen met Mediamarkt zodat deze de klant(en) kan bellen. Vervolgens geeft Mediamarkt zelf toestemming voor het doorrijden van de wagen.

Niemand heeft bij mij aangebeld, noch ben ik gebeld door iemand van Mediamarkt. Ik heb zo snel mogelijk, om 12 ’s middags, contact opgenomen met de klantenservice van Mediamarkt, zodat de levering nog steeds op 25 april plaats kon vinden. Ik heb immers vrij genomen voor dit hele gebeuren. Volgens een medewerker is er aangebeld en zijn beide mobiele nummers gebeld, nogmaals, dit is niet waar. De installatiemonteurs hebben mijn woning ook kunnen vinden en hadden de correcte mobiele telefoonnummers bij zich.

Het afleveren van de producten op 25 april bleek niet mogelijk. Nogal frappant aangezien Mediamarkt aan same day bezorging doet, en ook aan “volgende dag in huis” bezorgingen. Tevens heb ik ook verzocht tot een schadevergoeding, tenminste de bezorgkosten leek mij gepast.

Na een aantal telefoontjes met de klantenservice werd geregeld dat mijn producten op 26 april 2017 zouden worden geleverd. Echter, “moest er op locatie worden besproken over een mogelijke compensatie”. Daarnaast moest ik mijn klacht e-mailen, want over de telefoon behandelt Mediamarkt blijkbaar geen klachten. Na het gesprek met de medewerker heb ik meteen mijn klacht per email verzonden.

Om 14:32 heb ik een sms van de leverancier ontvangen waarin staat dat op 26 april, tussen 8-12 mijn producten worden geleverd.

Fijn, ik krijg in ieder geval de volgende dag mijn producten. Ook al moet ik weer een dagje vrij nemen.

Om 18:44 krijg ik de email in de bijlage.

U snapt mijn ontsteltenis na het lezen van deze email. Ik heb gelijk weer contact opgenomen met de klantenservice van Mediamarkt. Krijg ik mijn levering op 26 april of niet? N.B. dat er nog steeds niet wordt gesproken over een mogelijke schadevergoeding.

De medewerker was uiterst verbaasd over het feit dat mijn levering wel gepland stond voor 26 april 2017. Zij had blijkbaar eerder op de dag met een collega onderzocht of ik mijn producten op 26 april kon ontvangen, en geconcludeerd dat dit niet mogelijk was, vandaar de email. Bizar dat de leverancier zegt dat dat wel mogelijk kan. Vervolgens probeert de medewerker mij te vertellen dat een van de achtergelaten telefoonnummers een typefout bevatte op de factuur. Dit is weer incorrect, ik heb de factuur namelijk gewoon voor mij liggen en kan met haar meekijken. Daarnaast heb ik met een reden twee telefoonnummers achtergelaten bij Mediamarkt, deze staan beide vermeld op de factuur. Nadat ik wederom praktisch ben beschuldigd van liegen, zou de medewerker op onderzoek uitgaan hoe het mogelijk was dat ik mijn producten op de 26ste zou ontvangen, en of het überhaupt waar is. Zij zou mij terugbellen zodra zij meer wist.

Een uur verder en ik ben nog steeds niet teruggebeld. Ik bel wederom de klantenservice op. Ik krijg dezelfde medewerker, ene Laila, aan de lijn, die mij vertelt dat zij er nog steeds mee bezig zijn. Maar: “Er is een grote kans dat de producten op 26 april worden geleverd”. Zij kon mij dit dus niet garanderen, want ze kon de leverancier niet te pakken krijgen. “Zodra wij morgenochtend meer weten, laten wij van ons horen”. Ik zou vanavond nog een email krijgen met meer informatie. Het is nu 22:03, 25-4-2017 en ik heb nog steeds niets ontvangen. Let wel, ik moet wel thuis zijn, “want er is een grote kans dat de producten worden geleverd”. Ik heb haar gelijk laten weten dat als ik deze mogen niet ontvang, ik mijn gehele bestelling cancel en mijn 1120,88 euro terug wil. Dat zou deze Laila wel even doorgeven.

Ik hoop ten zeerste mijn producten morgen in uitstekende staat geleverd en geïnstalleerd te krijgen. Want, zo vertelde mij de verkoopmedewerker van Mediamarkt ten tijde van het kopen van de producten, “onze leverancier Multi B.V. is zeer slecht. Wij ontvangen veel klachten over beschadigde producten tijdens de levering, en overwegen over te stappen op een andere leverancier. Teken alstublieft niet bij de leverancier als de producten niet in orde zijn”. Exact wat een klant wil horen bij het aanschaffen van producten van mer dan 1000 euro!

Dus Mediamarkt, producten op tijd, in goede staat en ook nog goed geïnstalleerd. Poe, wat een opdracht! Ik hoop dat het lukt, anders hebben jullie misschien meer dan alleen een klacht aan jullie broek hangen.

K.A.

PS: Mediamarkt heeft de talloze gesprekken van vandaag opgenomen “voor trainingen” e.d., dus er is voldoende bewijs(last) lijkt me.

Compensatie bezorg- en installatiekosten. Schadevergoeding door verlies van twee dagbestedingen. En uiteraard: mijn producten correct (op de juiste datum) geleverd en geïnstalleerd.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Media Markt

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Media Markt nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door K.A..