Klacht: Media markt totaal niet klantvriendelijk

op 13 oktober 2017 over Media Markt in de categorie Electronica Winkels - ketens

Beste mediamarkt,

Ik ben al jaren een trouwe en tevreden klant van Mediamarkt maar wat er vandaag is gebeurd kan echt niet door de beugel. Derhalve wil ik hierbij een officiële klacht indienen.

Het gaat om het volgende;
Doordat er een nog onbekende persoon onrechtmatig goederen gekocht heeft via mijn rekeningnummer op de mediamarkt webshop heb ik direct nadat de bestellingen (ordernummer 74389271 & 273) waren geplaatst contact opgenomen met jullie. Deze persoon heeft dus toegang gekregen tot mijn betaalrekening en heeft derhalve met mijn rekening zijn goederen aangekocht, waarbij hij zijn eigen e-mail en persoonsgegevens heeft gebruikt.

Bij het spreken met de medewerkers (tweemaal)- waarbij bij het tweede gesprek tevens een politieagente aanwezig was- verzocht ik jullie enkel de orders te blokkeren zodat ik tijdig aangifte kon doen, om zo het geld terug te kunnen vorderen. Echter begreep ik van de medewerkers van de klantenservice dat het niet mogelijk is conform de interne procedures om zomaar een order te blokkeren aangezien ik niet de persoon was die de order heeft geplaatst. Dit is echter meer dan logisch aangezien deze persoon onrechtmatig beschikking heeft gekregen over mijn rekeningnummer en uiteraard niet op mijn naam de producten heeft gekocht maar wel via mijn rekeningnummer! Ik kan het nog steeds niet begrijpen dat jullie niet via het rekeningnummer konden bevestigen dat het inderdaad mijn rekeningnummer was om zo de bestellingen te annuleren. Nu laten jullie deze bedrieger zijn gang gaan en kan hij zijn bestelling ophalen in de winkel zonder zelf betaald te hebben, dit terwijl jullie wisten, zelfs in aanwezigheid van de politie dat hiermee gefraudeerd werd. Zijn jullie enkel een bedrijf die winst na streeft of geven jullie ook nog om jullie trouwe klanten? Het enige wat ik jullie vroeg is om deze bestelling (tijdelijk) te blokkeren zodat ik tijdig aangifte kon doen. Zelfs al was ik een persoon die de bestelling onrechtmatig zou annuleren (waarbij ik overigens geen baat bij zou hebben), wat voor risico zouden jullie hierbij lopen? Nu geven jullie de klanten het gevoel dat jullie op geld uit zijn en geen enkele moeite verrichten om klanten uit de brand te helpen.

Graag zie ik jullie reactie tegemoet, en de mogelijk vervolgstappen. Na aangifte van de politie zal deze bedrieger allang met de noorderzon vertrokken zijn en niet te achterhalen zijn terwijl jullie dit makkelijk konden verhelpen. Dit kan ECHT niet bij een gerenommeerd bedrijf als mediamarkt.

Groet,
A. Ji

Wanneer ik mijn geld kan terugvorderen of wanneer de bestelling tijdig wordt geannuleerd.

4 dagen geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Media Markt

23 uur geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Media Markt nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Ailoa