Klacht: Magere coulance

op 22 juli 2017 over Media Markt in de categorie Electronica Winkels - ketens

Twee dagen voor de verjaardag van mijn zoon moest ik met spoed een nieuw fornuis bestellen, want mijn oven was kapot en ik moest van alles bakken voor zijn feestje. Ik bestelde voor 22:00 uur een fornuis en belde naar de klantenservice of het fornuis er morgen is ivm de verjaardag.

Het fornuis werd netjes vroeg bezorgd zodat ik gelijk met spoed de taarten en hapjes kon bakken. Ik kon het fornuis niet direct gebruiken, want er moest iemand komen om hem aan te sluiten. Ik had hiervoor een keramisch fornuis en de nieuwe is op gas en dat is niet gemakkelijk aan te sluiten.

Tijdens het uitpakken zag ik dat het fornuis beschadigd was. Ik heb direct een melding ervan gemaakt. Ik kon kiezen voor retourneren of een coulance. Ik besloot te kiezen voor een coulance, omdat ik nog een extra dag thuisblijven niet kon permitteren ivm mijn studie (tentamens en een fulltime stage waar ik een project voor aan het opzetten was) en daarbij dacht ik aan de koste die ik al gemaakt had voor het aansluiten van dit fornuis. Dit heb ik allemaal uitgelegd aan de medewerker en zij begreep het.

Ik heb de foto’s van de schade een paar weken later opgestuurd ivm de drukte en moest deze aantal keren opnieuw sturen omdat het aan een bepaalde eis moest voldoen. Ik kreeg een coulance van 40 euro aangeboden. Ik vond dit aan de lage kant, omdat de beschadiging op het bovenblad van het fornuis is en dit zeker niet voor 40 euro minder verkocht zou worden in de winkel. Ik besloot er over na te denken en me erin te verdiepen.

Door alle drukte van mijn werk, school en kinderen heb ik vorige week verdiept in de coulance. Ik kwam tot de conclusie dat 40 euro te weinig is, omdat de schade flink is. Ik besloot de mediamarkt te berichten en deze boden mij 50 euro en ze willen niet hoger gaan, omdat ik te laat gereageerd heb.

Ik heb vanaf de bestelling al aangegeven dat ik het vreselijk druk heb en daarom direct een melding van de schade gemaakt en een coulance neem ondanks ik liever een onbeschadigd fornuis heb. Ik vind het niet eerlijk dat er dan maar 50 euro geboden wordt, omdat ik later op de 40 euro heb gereageerd met de reactie dat zij het fornuis niet meer kunnen terug nemen.

De schade was al dezelfde dag bekend, dus het bedrag moet dan niet uitmaken als ik daar later op reageer. Ik heb mediamarkt ook gezegd dat ik de coulance laag vind en een middenweg van 80 euro netjes vind en ik dan ook een wasmachine bij ze zal bestellen dezelfde dag. Helaas bleef het op de 50 euro en bestel ik dus ook geen wasmachine bij de Mediamarkt, omdat ik mij belazerd voel. De afgelopen jaren heb ik al mijn producten bij Mediamarkt besteld en dit is dan de service die je krijgt, terwijl je eerlijk bent geweest over de prove situatie vanaf de bestelling.

Ik ben tevreden met een coulance van 80 euro, zodat ik met plezier klant kan blijven van Mediamarkt en wil dan ook een wasmachine bij Mediamarkt bestellen.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Media Markt

3 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Media Markt nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Veera