Klacht: schadevergoeding

KorayUmut op 06 april 2022 over Lufthansa in de categorie Vliegmaatschappij

Op 2 april 2022 vloog ik met Lutfansa van Helsinki/Frankfurt en van Frankfurt naar Amsterdam. Deze vlucht had het vluchtnummer LH 851 en LH 1002. Bij aankomst op de eindbestemming bleek mijn bagage te zijn vermist.

Op de luchthaven van Amsterdam heb ik direct een PIR-formulier AMSLH37639/2059GMT laten invullen. Een kopie hiervan vindt u in de bijlage.

Ook op de heenvlucht op 26 maart is mijn bagage niet op tijd aangekomen. Toen vloog ik van Amsterdam/Frankfurt en van Frankfurt naar Helsinki. Bij aankomst bij Helsinki was mijn bagage ook zoek. We hebben uren op mijn bagage moeten wachten. Op tijd te verdrijven zijn we naar Helsinki gegaan en later weer terug naar airport gegaan om de bagage op te zoeken. Betreffende vlucht gegevens op de heenweg waren Amsterdam/Frankfurt LH1003 en Frankfurt/Helsinki LH 848 PIR-formulier met nr AHL HELLH11747/26MAR22/1218GMT ingevuld. Een kopie hiervan vindt u in de bijlage.

Door de vertraging van mijn bagage heb ik onkosten gemaakt, die niet door uw luchtvaartmaatschappij zijn vergoed. Volgens het Verdrag van Montreal heb ik recht op teruggave van deze onkosten en bent u verplicht om die te vergoeden.

Naar redelijkheid verzoek ik u onkostenvergoeding/schadevergoeding van € 500,- over te maken voor de vertraagde bagage en tijd, geld stress en moeite die ervoor is genomen. Volgens de verordening heb ik ook recht op een vergoeding voor geleden tijdsverlies.Zelfs dat mijn bagage op de terugweg 3 dagen later is aangekomen.

Mocht mijn verzoek niet leiden tot ontvangst van de genoemde onkostenvergoeding, overweeg ik om een procedure voor geringe vordering te starten.

Koray Umut

Bijlagen:

Kopie PIR-formulier 2X

schadevergoeding

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Lufthansa

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Lufthansa nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door KorayUmut