Klacht: Ongerief door onrechtvaardige behandeling plus niet voorziene extra kosten.

op 03 maart 2018 over Lufthansa in de categorie Vliegmaatschappij

Geachte heer/mevrouw,

Bij deze wil ik een klacht indienen aangaande het volgende :

Ik heb bij u een retourvlucht geboekt van Amsterdam via Frankfurt naar Zuid Afrika.
Data 16 – 02-2018
Deze vlucht had ik reeds geboekt de 23-01-2018
Booking Code T837NG
Ticket No: 220-2392248334

Toen ik de 16de wilde inchecken werd mij gezegd dat ik een visum nodig had voor Zuid Afrika.
Ik vlieg al vanaf 2015 regelmatig naar en van Zuid Afrika met vele luchtvaart maatschappijen.
Met KLM,Air France, Emirates, Turkisch Airlines , Qatar, Air Kenia.
Geen van deze maatschappijen heeft ooit gerept over een visum voor Zuid Afrika.
Zij weten dat als je Zuid Afrika binnenkomt er een visum voor 3 maanden wordt afgegeven op de luchthaven. Daarna is het mogelijk om nog eens een aanvraag te doen bij Home Affairs Zuid Afrika voor nog 90 dagen extra.
Dit heb ik al meerdere keren gedaan, zonder problemen.
Bij Lufthansa mocht ik dus zonder visum niet mee,
ik kreeg de keuze of een nieuwe boeking te doen of een ticket kopen waarmee ik kon aantonen dat ik 15 mei Zuid Afrika zou verlaten .
Dat laatste heb ik toen maar gedaan en een ticket gekocht Euro 240,00 naar Gaborone in Botswana .
Toen ik dat kon tonen mocht ik inchecken, maar hadden ze mijn eerste boeking om geboekt naar een Stand-by boeking.
Op Frankfurt bleek dat het vliegtuig naar Zuid Afrika overboekt was en kon ik dus niet mee.
Er werd mij een vergoeding en een hotel overnachting met een voucher voor een hapje en ontbijt aangeboden.
Om 13.00 uur de volgende dag moest ik het hotel verlaten en heb ik tot 22.00 uur op het vliegveld rond gelopen.
Natuurlijk maak je dan extra kosten door een lunch en avond eten te kopen en af en toe een drankje. Mijn doel is om met enkele vrienden uit Zuid Afrika van mei tot september 2018 een rondreis te maken naar Bali,Thailand, Phucket en Mauritius.
September komen wij terug in Zuid Afrika en krijg ik opnieuw een visum voor 3 maanden.
In november heb ik dan mijn retour ticket om voor de feestdagen,Sinterklaas en Kerst weer terug te zijn in Nederland.
Op de luchthaven Schiphol heb ik aangetoond dat ik al die verlengingen van Home Affairs Zuid Afrika in mijn paspoort heb. Maar toch stonden ze er op dat ik een visum moest hebben om mee te mogen ???? Eigenlijk was ik vol lof over Lufthansa omdat ik enkele jaren geleden een schitterende reis naar Indonesië met Lufthansa heb gemaakt. Hoe anders was het nu,echt een groot drama. Ik heb helaas nu het vertrouwen in het systeem van Lufthansa verloren.

Met vriendelijke groet

Alfons Arthur de Meijer.

Ik ben tevreden als u mij de kosten van de Ticket naar Botswana die niet nodig was a Euro 240,00 zou willen terug betalen.

Booking ref:KNI44E
Issued date16 February 2018
Agency CNL Travel

Reciept No :0004043 Total amount Euro 240

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Lufthansa

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Lufthansa nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Alfons de Meijer