Klacht: Idiote behandeling door luchthavenpolitie

op 10 september 2012 over Lufthansa in de categorie Vliegmaatschappij

Mijn Albanese vriend had een tussenstop in München, waarbij hij aangehouden werd door de Duitse luchthavenpolitie. Zijn papieren ( uitgeprinte e-tickets, paspoort en ID-kaart) waren volledig in orde. Hij reisde met € 10,- en als handbagage slechts een laptop met wat vakantiefoto’s en keelsnoepjes. Hij mocht niet verder, tot ze alles hadden ‘onderzocht.’ Vervolgens miste hij zijn vervolgvlucht naar Albanië. Nu moet hij nog eens extra zijn vervolgvlucht naar Tirana betalen. Belachelijk! Omdat hij dat geld niet heeft, moet ik het overmaken via Western Union. Helemaal idioot is, dat de vrouw van Lufthansa, met wie ik over de telefoon sprak, hem en mij behandelde alsof we onbetrouwbare terroristen zijn. Wat doen wij wel niet samen, waarom reist hij met maar € 10,00 op zak en waarom ik geen credit card heeft. Of hij niet een van zijn vrienden in Amsterdam kan vragen. Nadat ik uitlegde, dat hij geen vrienden in Amsterdam of München heeft, maar dat hij slechts bij mij woonde in Ermelo, bleef ze maar vragen, waar ik dan wel van leef. Vervolgens hing mevrouw de telefoon op, nadat ik vroeg, waar ik een klacht naartoe kon sturen. Hoe mensonwaardig!

Geld terug en een verontschuldiging naar zowel mijn partner als naar mij toe.

Alle klachten die gemeld zijn door ingeborgverschoor