Klacht: extra koffer inboeken voor onacceptabel woeker-tarief

op 02 december 2018 over Lufthansa in de categorie Vliegmaatschappij

op 10 november vloog ik terug van Kaapstad-Schiphol, via München met Lufthansa. Ik had een extra tas bij mij die net te groot en te zwaar was om als handbagage mee te nemen. Op 9 november heb ik getract deze als extra bagage bij Lufthansa te boeken. Dat bleek onmogelijk. Ik kon wel extra passagiers boeken, maar geen extra koffer. Bovendien stond nergens op de Lufthansa-site vermeld wat de kosten ervan zijn. Ik heb gebeld met Lufthansa en zij adviseerden mij dat de volgende dag gewoon op het vliegveld te regelen. Ik heb dat dan ook gedaan en moets maar liefst ZAR 4116 (ca. Euro 265) ter plekke betalen. Ik heb bezwaar daartegen gemaakt, maar dat mocht niet baten. Ik moest maar online een klacht indienen, zo werd mij onvriendelijk toegevoegd bij de Lufthansa balie Cape Town.
Ik reis veel en boek wel eens vaker een extra tas of koffer. Dat kost meestal tussen de Euro 25 en Euro 50. Dit is echter een belachelijk bedrag, wat ook nergens gecommuniceerd wordt. Ik heb hier een betaalbewijs van.

Het bedrag matigen naar een normaal, vergelijkbaar niveau, wat andere airlines ook voor internationale of Europese vluchten berekenen: max. Euro 50.
Dus een refund door Lufthansa van Euro 215-230!

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Lufthansa

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Lufthansa nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door MartenKroneman