Klacht: Bagage verloren bij Lufthansa

J.Smid op 13 december 2023 over Lufthansa in de categorie Vliegmaatschappij

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Door mijn werkgever is op 4 december de reis Amsterdam- Tunis, via Munchen geboekt met de volgende vluchten: LH2303 en LH1744. De eerste vlucht had 5 uur vertraging door een winterstorm rond Munchen twee dagen eerder. Kennelijk was hierdoor het vliegverkeer ernstig verstoord want aangekomen op Munchen Airport bleek er een rij van meer dan 200 mensen voor de Lufthansa balie te staan. EWr werd omgeroepen dat er geen omboekingen meer gedaan zouden worden. Ook werd door het begeleidende Lufthansa aangegeven dat de bagage niet uitgeladen zou worden. Daarbij werd ook meegedeeld dat de hotels rond het vliegveld volgeboekt waren en dat het vliegverkeer tot de volgende dag 12.00 uur stilgelegd was vanwege de verwachtte ijzel. Aangeraden werd om zelf een hotel te zoeken of op het vliegveld te overnachten. Ik heb met een taxi een hotel gezocht in het centrum van Munchen. De werkgever heeft de doorreis opnieuw geboekt op 6 december met TU499. Bij het inchecken hiervoor op Munchen Airport werd mij verzekerd door de Lufthansa balie dat de bagage doorgestuurd zou worden. Ik hoefde mij geen zorgen te maken. Dit werd bevestigd aan de Tunisair balie. Maar helaas bij aankomst geen bagage in Tunis. Dit was ook het geval met andere pagagiers met dezlfde vlucht. Ook was ondertussen het bagagebonnetje zoekgeraakt. In Tunis het verlies gemeld bij de Lost en Found balie, maar zij verwezen naar Lufthansa en weigerden een claimformulier in te vullen.: Ze gaven aan dat de bagage wellicht met de vlucht van de volgende dag zou aankomen, gezien de chaos op Munchen airport.. Gebeld met lufthansa met het veroek om het nummer va de ingecheckte ongebegeleide bagage te achterhalen. Daar werd negatief op gereageerd en terugverwezen naar Tunisair. De volgende dag weer naar vliegveld Tunis; nog geen bagage en weer verwezen naar Lufthansa.
Vervolgens elke dag gebeld met het vliegveld maar steeds geen vertraagde bagage van Lufthansa binnegekomen. Op 12 december, de dag van mijn terugkeer, opnieuw voor het inchecken naar de Lost en found balie in Tunis; kon zelf in het bagage depot zoeken naar mijn reistas; helaas niet gevonden. Met vluchten LH1323 via Frankfurt en LH996 naar Amsterdam. Op Schiphol opnieuw verzocht om een claimformulier in de dienen, hoewel de medewerkster toegang gaf tot het bagagedepot kon ze geen claimformulier formulier overhandigen omdat ik het bonnetje van de bagage kwijt was. Haar collega gaf aan dat Lufthansa wel degelijk het nummer kon traceren met Het referentie nummer, en dat is TB4G7E. Mij werd aangeraden hiervoor opnieuw contact op te nemen met Lufthansa.
Mijn klacht is de onwil van Lufthansa om mij als klant verder te helpen, te falende dienstverlening op Munchen airport en het uitblijven van het terugsturen van de bagage. Omdat die niet in Amsterdam en niet in Tunis in het depot is gevonden, zal die nog in Munchen zijn,

Gewenste Oplossing:

De reistas met inhoud ter waarde van 250 euro weer terug of een schadevergoeding

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Lufthansa

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Lufthansa nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door J.Smid