Klacht: Verouderde lesstof + veel fouten in de lesstof

op 19 maart 2013 over LOI in de categorie Opleidingen en cursussen

Ik ben in oktober 2012 begonnen met de cursus ‘Wft hypothecair krediet/Erkend hypotheekadviseur’. Ik sta nu op het punt om de eerste module af te ronden. Wat mij opvalt, is dat ik steeds meer fouten in de berekeningen tegen kom, terwijl deze berekeningen juist cruciaal zijn om mij goed voor te bereiden op het examen. Tevens is de lesstof erg verouderd. Ik leer in de LOI boeken over wetten, die in 2011 al zijn afgeschaft. Ik heb vorig jaar december gewijzigde lesstof binnengekregen. Met de verwachting dat dit alle nieuwe wetten omtrent de woningmarkt zou bevatten, ben ik met volle moed weer verder gaan leren. Nu kom ik erachter dat zelfs deze ”nieuwe lesstof” verouderd is! LOI spreekt over regelingen die bij de wet bepaald zijn, als ik echter op onderzoek uit ga, blijkt dat deze regelingen niet meer van toepassing zijn. Wat ik mij nu afvraag is of ik überhaupt wel op de hoogte ben van alle nieuwe regels en wetten rondom hypotheken. Wat ik ook erg vreemd vind, is dat de LOI bij aanmelding verkondigd, dat ik na de cursus een examen kan afleggen bij de SEH om mijn diploma te halen, de SEH verkondigd echter op de site dat ik eerst een jaar werkzaam moet zijn geweest als adviseur.

Ik wil graag vernieuwde lesstof of anders mijn studiegeld terug, want met deze opleiding kan ik momenteel niks.

6 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar LOI over deze klacht.

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door LOI in behandeling genomen

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat LOI een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Alle klachten die gemeld zijn door celinamrp