Klacht: Stoppen opleiding

op 16 mei 2018 over LOI in de categorie Opleidingen en cursussen

Inmiddels is mij duidelijk geworden, na het lezen van vele klachten op klachten.nl, dat LOI heel goed uitleg kan geven m.b.t. hun voorwaarden aangaande de opzegtermijnen. In mijn casus zal ik hierin dan ook aan het kortste eind trekken. Ik wil echter wel mijn ongenoegen uitten over het volgende:
LOI maakt reclame met: studeren in je eigen tempo, goed te combineren met een baan. Hierdoor geeft LOI je bij een 3-jarige opleiding wel 6 jaar de tijd. Prachtig allemaal.
Totdat je besluit 2 jaar later, de propedeuse fase nog niet eens afgerond, te stoppen met de opleiding. Opleiding bestaat uit propedeuse-hoofd-eind fase.
Nu zegt men bikkelhard: je zit al in het 3-de leerjaar, je kan niet meer stoppen. Conclusie: volledige opleiding betalen.
Ik zie dit als misbruik maken van de hardwerkende mens, waarvan men weet dat het tempo dat zij aanhouden (fulltime bezig zijn met studeren) niet waargemaakt kan worden. Op deze manier hebben ze al heel wat geld geïncasseerd van mensen die het niet hebben kunnen volhouden: schandalig.
Ik heb inmiddels al een enorme stapel modules (ze bleven maar opsturen) waar ik nog niet eens aan begonnen was en ben bang dat ze het resterende ook gaan sturen ook al stop ik met de opleiding……….zelfs dat willen ze niet terug, verrekenen ze niet.
Kortom: nooit meer LOI

Ik ben pas tevreden als ze men toch een deel van de gehele kosten (opleiding is in een keer betaald) gaat verrekenen met alle nog ingepakte modules die ik nog heb liggen (en met liefde naar Leiden kom brengen), de modules die men niet meer hoeft toe te sturen en alle examenkosten, die dus niet meer gemaakt gaan worden, gaat verrekenen.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar LOI over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door LOI in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat LOI een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

LOI

Heeft op 17 mei 2018 om 10:53 geantwoord

Beste Anita,

Bedankt voor je bericht!

Het is spijtig om te vernemen dat je het op deze manier ervaart. Onze opleidingen zijn erkend door onder andere het NVAO. De opleiding die jij volgt (HBO bachelor Management) is erkend als een HBO-studie met een nominale studieduur van drie jaar. Afhankelijk van het studietempo en beschikbare uren van de student, kan een studie langer of korter duren. Zoals jij in je bericht aangeeft, bieden wij onze studenten een dubbele serviceduur. Op deze manier kunnen vertragingen opgevangen worden en kunnen cursisten met een drukker leven hun studie verspreiden over een groter tijdsbestek.

Op dit moment zijn er 26 maanden van de nominale studieduur verstreken. Je bevindt je dus in het derde en tevens laatste studiejaar. Het is niet mogelijk om de studie te beëindigen, daar de studie normaliter per het einde van het huidige studiejaar beëindigd kan worden, mits je dit twee maanden voor het einde van huidig studiejaar schriftelijk doorgeeft. Dit bericht is het eerste signaal dat wij hebben ontvangen omtrent het niet haalbaar zijn van de studie. Verdere signalen omtrent dit probleem zijn niet bekend bij ons. Om deze reden zal ik jouw verzoek tot (gedeeltelijke) restitutie van het lesgeld niet honoreren. Hiernaast zullen wij geen vergoeding bieden voor ongebruikte lesmaterialen.

Ik ga ervan uit je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht je nog vragen hebben, aarzel dan niet om deze te stellen.

Alain, LOI Webcare

Heeft op 17 mei 2018 om 20:37 geantwoord

Beste LOI, het antwoord is zoals ik had verwacht. Ik ben zeker niet tevreden. U geeft aan dat bovenstaand bericht het eerste signaal is dat ik wil stoppen. Sorry, dan heeft u uw huiswerk niet goed gedaan want er is al door mij via de mail contact geweest en telefonisch contact geweest over dit onderwerp.
Nu mij al medegedeeld dat ik in principe niet kan stoppen met de opleiding heb ik nog wel vragen die ik verder via de mail ga stellen.
Daarbij zou het fijn zijn als het antwoord, net als bovenstaand antwoord op mijn klacht, ook binnen 24 uur wordt gegeven. En niet na pas ruim 2 weken.
Vriendelijke groeten, Anita Rietkamp

Alle klachten die gemeld zijn door Anita Rietkamp