Klacht: Slechte communicatie en niet nakomen van de afspraken.

Brianvanderkooij93 op 06 mei 2025 over LOI in de categorie Opleidingen en cursussen

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik ben begonnen bij de LOI met de opleiding MBO expert IT system and devices. Tijdens deze opleiding liep ik al tegen heel veel dingen aan. Zo heeft de LOI meermaals mijn behaalde certificaten voor de vakken Nederlands, Engels en Rekenen een andere achternaam op mijn diploma gezet, verkoopt de LOI heel mooi dat je hulp krijgt van een docent die altijd bereikbaar is en dat er binnen 72 uur gereageerd zou moeten worden, ik soms langer dan 9 dagen op een reactie moet wachten.

Helaas hing ik soms meerdere malen per week met de LOI aan de telefoon, terwijl ik die tijd toch liever had besteed aan mijn studie.
In Januari van dit jaar overgestapt naar een andere opleiding omdat de opleiding die ik volgde toch niet bleek te zijn wat ik er van had verwacht. Na een rommelige overgang leek het allemaal goed te komen en kon ik hopelijk met veel plezier toch starten met deze opelding.

Dit is jammer genoeg niet het geval geweest, de problemen bleven zich maar voordoen, late reacties van docenten of hele vreemde reacties van een docent met als voorbeeld : Er is genoeg op internet te vinden. Ook kreeg ik een mail dat mijn lesmateriaal niet op voorraad is, ook daar wacht ik inmiddels meer dan 2 weken nu op en ik volg geen opleiding en betaal veel geld om iets op internet op te zoeken als ik ergens niet uitkom. Want als dit de hulp is die de LOI biedt waar betaal ik dan zoveel geld voor?

Omdat deze en andere problemen zich maar steeds blijven herhalen heb ik er voor gekozen om op 1 April 2025 een officiƫle klacht in te dienen bij de LOI. Twee dagen na het schrijven van mijn klacht ontvang ik een hele rare reactie van de LOI met het volgende :

DIT IS MIJN ANTWOORD OP HET BERICHT.

Ik heb vervolgens de LOI gelijk gemaild dat ik dit een heel raar bericht en rare omgang van zaken vind en ik nog wel een normale inhoudelijke reactie verwacht op mijn klacht die in mijn ogen gegrond is. Vervolgens kreeg ik als reactie hierop dat ik binnen 15 werkdagen een inhoudelijke reactie op mijn klacht zou krijgen. De tijd was verstreken en heb de LOI gebeld daarin is mij verteld dat ik binnen een paar dagen antwoord zou ontvangen (wat uiteraard ook weer niet is gebeurd).

Toen besloot ik een slechte recensie op Trustpilot te schrijven, en ineens binnen een dag kreeg ik een mailtje van de LOI met dat mijn klacht nu door iemand anders in behandeling wordt genomen wegens persoonlijke omstandigheden van de persoon die het ervoor in behandeling nam, en dat ik binnen een paar dagen een reactie zou kunnen verwachten.

Ik schrijf dit nu hierzo omdat ik nu inmiddels bij tijd van schrijven 06 Mei 2025, nog steeds nergens een reactie op heb gehad en ook nu wel in de staat ben om verdere stappen te ondernemen ik vind dit ronduit schandalig.

Gewenste Oplossing:

1. verwacht ik gewoon een oprechte excuses voor het handelen van de LOI en het erkennen dat er wel degelijk van alles mis gaat.

2. en zoals in de officiƫle klacht die ik naar de LOI heb gestuurd verwacht ik zeker een vorm van compensatie voor het niet leveren van de diensten die zij wel beloven.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar LOI over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door LOI in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door Brianvanderkooij93