Klacht: Procedure na examen

op 12 januari 2019 over LOI in de categorie Opleidingen en cursussen

Op 23-11-2018 voor de 3e keer examen bedrijfsadministratie in Rotterdam gedaan. Vandaag is het 12-01-2019. Ik had vorige week de klantenservice aan de telefoon (al lange tijd slecht bereikbaar). Wachttijd voor uitslag communiceren aan de student is 10 tot 12 weken. Waarom zo lang? Deze wachttijd leidt in mijn geval voor vertraging van de studie.

Ben tevreden als examenresultaat - zeker bij online examens (bij Examen Center in R'dam) - binnen 4 weken schriftelijk gemeld wordt aan de student.

Bereikbaarheid klantenservice: binnen 1 minuut een medewerker aan de telefoon. Lange wachttijden leiden ook tot vertraging, frustratie, vaak verspilling van tijd en meer telefoonkosten van studenten. Kan toch niet de bedoeling zijn van een KLANTENSERVICE!

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar LOI over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door LOI in behandeling genomen

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat LOI een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

LOI

Heeft op 16 januari 2019 om 11:18 geantwoord

Beste Haidee,

Bedankt voor je bericht!

Ik begrijp dat je graag zo snel mogelijk de uitslag van een examen wenst te ontvangen. De beoordelingstermijn van een examen binnen een hbo-opleiding bedraagt echter maximaal tien tot twaalf weken. Deze termijn is opgenomen in het Onderwijs- en Examenreglement. Daarnaast staat de beoordelingstermijn ook weergegeven in het Examenoverzicht. De termijn bestaat onder andere uit het beoordelen van het examen, het vaststellen van de uitslag, het controleren van de uitslag en het verrichten van administratieve handelingen. Op het moment dat de uitslag eerder is vastgesteld dan wordt deze ook gecommuniceerd middels een uitslagbrief per post. Tevens verandert de status in het Examenoverzicht naar ‘Geslaagd’ of ‘Afgewezen’. Het is niet mogelijk om aan je verzoek om de examens binnen vier weken te beoordelen te voldoen.

Op dit moment ervaart de klantenservice een enorme telefonisch drukte, waardoor de wachttijd helaas oploopt. Wij begrijpen dat dit voor ongemak zorgt en bieden hiervoor dan ook welgemeende excuses aan. Wij doen ons uiterste best om iedere student zo snel en goed mogelijk te woord te staan.

Ik ga ervan uit je zo voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht je nog vragen hebben, aarzel dan niet om deze te stellen.

Sharon, LOI Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door Dee R