Klacht: Onterecht incassobureau

op 18 december 2013 over LOI in de categorie Opleidingen en cursussen

Geachte mijnheer/mevrouw,

Zo’n 1,5 jaar geleden heb ik er – nadat ik was gezakt voor mijn diploma – voor gekozen mijn VWO diploma te behalen middels de mogelijkheden die jullie hiervoor bieden. In het beginsel was ik zeer enthousiast over het pakket. Na een tijdje besefte ik dat het toch niet helemaal de weg was die ik wilde bewandelen en heb ik mijn diploma elders weten te halen. Ik heb me dan ook afgemeld bij jullie organisatie. Zelfs met de 3 maanden die ik moest betalen i.v.m. opzegging ging ik akkoord. Daarnaast had ik nog enkele openstaande rekeningen welke ik in termijnen zou betalen.

Ik kreeg voor iedere maand een factuur opgestuurd welke ik dan maandelijks kon voldoen. Omdat ik ook nog met een andere studie bezig was, verhuizen en alle kosten zelf betaalde (ik ben 19 jaar) lukte het me niet altijd de betaling te voldoen. LOI bleek dat niet als een probleem te zien en stuurde me zoals gevraagd de facturen toe.
Er gingen een aantal maanden voorbij waarbij ik zoveel mogelijk probeerde te betalen en ondertussen verhuisde ik.

Toen ik eenmaal verhuisd was (eind oktober j.l) heb ik wederom contact opgenomen met LOI (middels e-mail) en gevraagd of zij mijn adres konden wijzigen en mij nieuwe facturen konden toesturen aangezien ik incassobureau’s en andere kosten buiten de deur wilde houden. Dit was geen probleem en binnen 1,5 week kreeg ik de facturen thuisgestuurd. Fijn dacht ik, nu kan ik de betalingen voldoen. De facturen waren voor november 2013, december 2013 t/m maart 2014. Er stond op iedere factuur een bedrag welke ik maandelijks kon betalen.

Vandaag kijk ik in mijn mailbox en zie ik staan dat mijn betaling (DE GEHELE BETALING), dus ook de facturen die in 2014 betaald dienden te worden VOLGENS LOI Zelf, doorgestuurd zijn naar een incasso bureau. Buiten het feit dat dit niet klopt aangezien ik nog ruim de tijd had de hoofdsom te voldoen, wordt er ook nog eens van mij verwacht dat ik het bedrag van c.a 700 euro binnen 10 dagen overmaak op de rekening van het incassobureau. Ik ben 19 jaar, studeer rechten en werk enorm hard om alles op rolletjes te krijgen, dus dat kan ik – in ieder geval – niet zo snel betalen. Daarnaast wordt er ook nog vermeld dat als het geld niet binnenkomt er gerechtelijke stappen zullen worden ondernomen.

Ik vind het zeer kwalijk dat LOI haar zaakjes niet op orde heeft, mij geen herinnering heeft toegestuurd van deze betaling terwijl ik mezelf gemeld heb met mijn adreswijziging en zelf heb aangegeven dat ik nieuwe facturen wens te ontvangen. Er zijn genoeg consumenten die zich niet melden weet ik vanuit mijn eigen werk. Ik doe dat wel en wordt alsnog de dupe van de slechte communicatie binnen de organisatie LOI.

En natuurlijk snap ik dat je na een bepaalde periode overgaat tot het vorderen van de betaling, maar dat lijkt me niet logisch als je 4 weken geleden nieuwe facturen hebt ontvangen.

Ik hoor graag van u.

Ik wil de betalingen graag allemaal voldoen, maar ga niet akkoord met de incassokosten.

5 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar LOI over deze klacht.

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door LOI in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat LOI een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Reactie van de melder van de klacht Mokum020

5 jaren geleden - Heel goed geholpen en het probleem is opgelost!

Alle klachten die gemeld zijn door Mokum020