Klacht: onduidelijkheid in brieven, op de site en in mails + slechte service en late reacties

op 15 november 2013 over LOI in de categorie Opleidingen en cursussen

Mijn klacht is dat er onduidelijkheid is geweest over welke vakken/examens er gedaan moesten worden om mijn diploma in handen te krijgen. de theorie- en praktijkvakken zijn bij het SVPB voldoende afgerond en ben voor daar dan ook gewoon geslaagd. zij hebben mijn diploma naar het LOI gestuurd en ik kreeg een brief van het LOI dat ik mijn diploma kon aanvragen wanneer ik aan 4 punten had voldaan. Namelijk:
– wanneer het SVPB diploma is behaald
– de module maatschappelijk culturele vorming is afgerond
– verplichte stage opdrachten praktijkwerkboek 098B1.098B2 en 098B3 met een voldoende zijn beoordeeld
– originele diploma’s en/of bewijsstukken op grond waarvan u toelating/vrijstelling hebt gekregen tot Mbo-opleiding. moeten in bezit zijn van LOI
Alleen de module maatschappelijk culturele vorming had ik niet gedaan, dus die opdrachten meteen gemaakt en opgestuurd via de site. de volgende dag waren deze al nagekeken en met een voldoende beoordeeld. dat was dan wel weer netjes.
Naar mijn idee had ik aan alle bovenstaande punten voldaan en wilde dan ook het aanvraagformulier van de site downloaden en opsturen. dit formulier kon ik niet vinden dus een mail gestuurd met de vraag waar ik dit formulier kon vinden. krijg ik een mail terug met precies hetzelfde als wat er in de brief stond (dat verhaal over wat er nodig is om je diploma aan te vragen) ik weer gemaild met dat ik dat al in een brief had ontvangen maar waar ik het aanmeldformulier kon vinden. toen kreeg ik een mail terug waar het aanmeldformulier in zat.
Ik het aanmeldformulier ingevuld en op de post gedaan. na een week nog niets gehoord dus maar weer gemaild met de vraag of mijn diploma ondertussen al onderweg was.
Pas na een week kreeg ik reactie met de mededeling dat de reden waarom mijn diploma nog niet is opgestuurd is omdat er nog een aantal documenten/uitslagen miste in hun administratie. zoals
– startdiploma ECDL (extern examen)
– maatschappelijk culturele vorming 2(schriftelijk examen)
– Rekenen (Schriftelijk examen)
– Nederlands (schriftelijk examen)
– BPV opdrachten 098B1, 2 en 3.

Van de eerste 4 punten wist ik totaal niet dat deze nog gemaakt moesten worden in de vorm van examen. en van het laatste punt vind ik het raar want ik ben zelf nog helemaal naar het LOI kantoor gereden om een formulier te laten tekenen en daarbij had ik mijn BPV map meegenomen.
Nu kan ik deze alsnog inscannen en mailen, dus dat is niet het grootste probleem, maar de bovenstaande examens dus wel.
Nu blijkt ook nog eens dat ik deze examens pas in april 2014 af kan leggen.
En hier is eigenlijk waar het allemaal om gaat, doordat ik dus mijn diploma niet in handen heb en het allemaal zolang heeft geduurd met de reacties en onduidelijkheid, ben ik mijn werk kwijtgeraakt en heb nu een uitkering. (ik zou een vast contract krijgen als ik voor de einddatum van mijn tijdelijk contract mijn diploma zou hebben behaald) en mijn uitkering loopt ook nog eens af voor april.
Dus mede door LOI ben ik dus werkloos geworden, heb ik kosten moeten maken en ben ik geld misgelopen. en ben ik ook nog eens in de problemen geraakt met verschillende instanties omdat een uitkering niet echt een wereldinkomen is.
Ook zit ik er aan te denken om LOI voor bepaalde kosten op te laten draaien omdat ik deze mede door hun schuld ben misgelopen.

Dat als er nog voor april 2014 examendata zijn ik toegevoegd kan worden aan 1 van deze data.
Ik wil excuses voor het feit dat zij vaak zo laat pas reageren.
en ik wil kijken of het mogelijk is hen voor bepaalde kosten op te laten draaien.

5 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar LOI over deze klacht.

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door LOI in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat LOI een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Alle klachten die gemeld zijn door MandyS87