Klacht: Onduidelijke communicatie over toegangstermijn opleiding en uitblijven reactie LOI

dt0503 op 26 april 2025 over LOI in de categorie Opleidingen en cursussen

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Op 30 maart heb ik contact opgenomen met de LOI over onduidelijkheid rondom de toegangstermijn van mijn opleiding “Programmeren in Python”. In mijn online leeromgeving staat duidelijk vermeld dat de opleiding actief is tot 29-11-2025. Uit telefonisch contact en latere e-mailcorrespondentie blijkt echter dat de toegang (serviceduur) al op 30-04-2025 stopt. Dit is voor mij onverwacht en verwarrend, mede omdat ik mijn studietempo heb afgestemd op de datum die zichtbaar is in mijn account.

Na herhaald contact, zowel telefonisch als per e-mail, werd op 16 april bevestigd dat mijn toegang inderdaad per 30 april afloopt. Een verzoek om coulance in de vorm van een beperkte verlenging werd tot op heden (10 dagen later) genegeerd. Ook werd aangegeven dat dit misverstand vaker voorkomt, wat suggereert dat de LOI zich bewust is van het probleem, maar dit niet actief oplost.

Ik ervaar dit als misleidende communicatie en ben teleurgesteld in de afhandeling van mijn klacht. Ik vraag geen volledige verlenging, maar een redelijke tegemoetkoming van drie maanden extra toegang, passend bij de verwarring die door de LOI zelf is veroorzaakt.

Gewenste Oplossing:

Ik ben tevreden met een oplossing waarbij ik kosteloos drie maanden extra toegang krijg tot mijn opleiding “Programmeren in Python”. Dit verzoek is niet bedoeld als volledige verlenging, maar als redelijke compensatie voor de verwarring die is ontstaan door de inconsistente en misleidende informatie in mijn online leeromgeving.

De LOI geeft in communicatie aan dat meerdere studenten vergelijkbare onduidelijkheid hebben ervaren, wat wijst op een structureel probleem. Ik vind het dan ook redelijk dat er in mijn geval een passende en klantvriendelijke oplossing wordt geboden.

Een verlenging van drie maanden zou mij in staat stellen om mijn opleiding alsnog volgens planning af te ronden, zonder dat ik opnieuw moet betalen voor een nieuwe inschrijving als gevolg van onduidelijke communicatie die niet aan mij te wijten is.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar LOI over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 weken geleden - Deze klacht is zojuist door LOI in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door dt0503