Klacht: Nooit een reactie

op 07 juni 2019 over LOI in de categorie Opleidingen en cursussen

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik ben in december gestart met een opleiding aan de LOI. (Thuisstudie dierenartsassistente paraveterinair). Maar wat een ongelooflijk slechte service is dat bij de LOI. Mailtjes met vragen die ik heb gestuurd krijg ik meestal een maand later pas antwoord op. Tussendoor krijg je dan een heel leuk berichtje met de tekst: ‘Helaas hebben wij uw vraag niet in de beloofde tijd kunnen beantwoorden……’ Hier heb je dus echt helemaal niks aan! Probeer je te bellen.. Duurt het wachten aan de telefoon langer dan je hele opleiding van 2 jaar bij elkaar. Wat denkt u wel niet dat dit kost?! Ik ben er op dit moment helemaal klaar mee en wil mijn opleiding stop zetten. Maar ook dit is niet gemakkelijk bij de LOI. Nergens is te vinden hoe je dit nu eigenlijk moet doen. Er staat wel dat het per e-mail kan. Maar als er niet wordt gereageerd op e-mails dan is het lastig opzeggen hé? De 3e mail is er inmiddels uitgegaan met de titel ‘beëindigen studie’ maar een reactie.. ho maar. Wat een ellende die LOI, echt geldkloppers.

Gewenste Oplossing:

Ik ben tevreden als mijn opleiding zo snel mogelijk wordt beëindigd. Dit kost mijn onnodig extra maanden geld. Ik verwacht dat er naast de maanden opzegtermijn dan ook geen verdere kosten in rekening worden gebracht. Ik heb inmiddels genoeg kosten gemaakt.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar LOI over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door LOI in behandeling genomen

Bericht van LOI

2 maanden geleden - Beste Maartje,Wat vervelend dat je nog geen reactie hebt ontvangen op je berichten. Graag help ik je hiermee verder.De afgelopen maanden is het erg druk geweest, waardoor we ook slechter bereikbaar zijn geweest. Ook de beantwoording van e-mails heeft hierdoor langer geduurd dan wenselijk. Mijn excuses namens LOI dat je deze ervaring hebt.Ik heb voor je nagekeken wat er tot nu toe gebeurd is. Je berichten zijn in goede orde ontvangen en staan ook uit bij de juiste afdeling om je opzegging te verwerken. Ik vind het erg jammer te horen dat je niet verder wilt met je opleiding, maar natuurlijk zorg ik ervoor dat dit op de juiste wijze wordt afgehandeld. Daarom vraag ik mijn collega dit dinsdag op te pakken en je hierover te informeren.Hierbij wil ik alvast aangeven dat volgens onze inschrijfvoorwaarden een MBO opleiding per studiejaar kan worden beëindigd. Dit betekent dat je opleiding wordt stopgezet per 04-02-2020.Uit je verhaal begrijp ik dat je voor je opzegging al eerder geprobeerd hebt contact met ons op te nemen. Als er vragen zijn waar ik je mee kan helpen, dan hoor ik dit graag! In onze administratie zie ik namelijk geen openstaande vragen staan, maar als deze er zijn, dan kun je ons dit laten weten via webcare@loi.nl.Ik zie uit naar je reactie.Met vriendelijke groet,Marieke, LOI Webcare

Reactie van de melder van de klacht Maartjedeb

2 maanden geleden - Hartelijk dank voor deze snelle reactie. Hoe veel gaat het mij nu nog kosten? Moet ik tot 04-02-2020 nu nog elke maand €126,- per maand betalen?Groeten,Maartje

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat LOI een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

LOI

Heeft op 11 juni 2019 om 14:39 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Maartje,
We hebben intussen ook je bericht van 13 januari terug gelezen, waarop we hebben beantwoord dat je per 1 augustus as bent gestopt. Om die reden hebben we je dan ook vanaf het 3e leerjaar gestopt. Dit houdt voor jou in dat je geen lesgeld meer hoeft te voldoen. Ter bevestiging hiervan zul je ook nog een brief per post ontvangen.

We hopen je in de toekomst te mogen verwelkomen voor een nieuwe inschrijving van één van onze studies!

Met vriendelijke groet,
Elize, LOI Webcare

Heeft op 17 juni 2019 om 17:07 geantwoord

Ik heb vandaag weer meerdere malen geprobeert te bellen. Maar na 20 minuten in de wacht heb ik maar weer opgehangen. Dan maar weer via deze weg. De eind rekening is betaald maar alsnog wordt er lesgeld afgeschreven van mijn rekening. Ik neem aan dat dit niet klopt en dat het met de eind rekening betaald te hebben gewoon is afgelost? Hoe zit dit?

Alle klachten die gemeld zijn door Maartjedeb