Klacht: Niet tevreden over inhoudt opleiding en contact.

op 22 januari 2019 over LOI in de categorie Opleidingen en cursussen

Beste,

Vanaf half december heb ik al 10 keer contact opgenomen met het service center van de LOI. Ik volg namelijk een studie interieurontwerpen en – styling met vectorworks.
Mijn eerste klacht over de studie is dat de inhoudt van de studie niet naar verwachting is. Om een voorbeeld te noemen: bij het hoofdstuk inrichten van de slaapkamer verwacht je dat je dingen leert zoals: waar dien je het bed te plaatsen, waar dien je de garderobekast te plaatsen en hoeveel ruimte dient men daartussen aan te houden om er goed rondom te kunnen lopen etc. Nee daarentegen wordt er gesproken over wat voor soort bedden er zijn. Dat men bij ruimtegebrek een luchtbed kan gebruiken en dat deze gevult dient te worden met lucht. Sorry, maar ik verwacht meer van een erkende studie waar ik genoeg geld voor heb betaald.
Mijn tweede klacht is dat ik een tijd geleden bij het hoofdstuk digitaal tekenen met vectorworks ben aangekomen en dat zij een bewijs van mijn studie nodig hebben zodat ik gebruik kan maken van het programma. Sinds halverwege december ben ik dus met jullie in contact hierover. Ik heb vervolgens mijn bewijs via de post opgestuurd gekregen waarop stond dat ik in oktober 2017 mijn studie ben gestart en dat de cursus 12 maanden duurt. Hier had ik dus nog niks aan want mijn cursus duurt officieel 24 maanden, dus tot oktober 2019. Ik heb vandaag weer contact opgenomen met de LOI en in totaal weer een half uur aan de telefoon gezeten voordat er werd opgenomen. Zachtjes uitgedrukt ben ik er dus ondertussen helemaal klaar mee. Is mijn motivatie om mijn studie af te maken weg. En verwacht ik op z’n minst een tegemoetkoming, waar ik nu iets aan heb en niet zoals het service center aanbied: mocht je vertraging oplopen dan kun je dat melden en kunnen we hier ‘wellicht’ wat mee.

Ik ontvang graag jullie reactie.

Marloes van den Broek
Tasmanstraat 28
4812GL, Breda

Als er een temoetkoming komt in het bedrag wat ik voor de studie heb betaald.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar LOI over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door LOI in behandeling genomen

Bericht van LOI

1 maand geleden - Beste Marloes, Allereerst excuses voor de zeer verlate reactie. Helaas is wegens een technisch issue is de melding over dit bericht niet bij ons aangekomen. Het eerste punt dat je benoemd betreft de inhoud van de opleiding. Dit deel is reeds voorgelegd aan de studieleiding van de opleiding. Zodra ik hier een reactie op ontvang, wordt je nader geïnformeerd. Als tweede benoem je het bewijs van inschrijving ten behoeve van VectorWorks. Wat vervelend dat je een bewijs hebt ontvangen met een verkeerde einddatum. Ik heb een briefverklaring aangemaakt waarin wij verklaren dat ingeschreven staat tot 31-10-2019. Deze verklaring wordt zowel per post als per e-mail aan je toegezonden. Zoals hierboven aangegeven ontvang je nog een reactie op je signaal betreffende de inhoud van de opleiding. Ik ga ervan uit je zo voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht je nog vragen hebben, aarzel dan niet om deze te stellen. Met vriendelijke groet, Sharon, LOI Webcare

Reactie van de melder van de klacht Marloes van den Broek

1 maand geleden - Beste Sharon, Zoals hierboven vermeld vraag ik ook om een tegemoetkoming. Ik heb de klacht op 22 januari geplaatst en weer krijg ik 3 weken later pas reactie. De licentie heb ik inmiddels al zelf geregeld en loopt nu gelukkig. Maar het feit dat ik niet door kon met mijn studie blijft staan en het feit dat jullie antwoord steeds op zich laat wachten. Kunt u mij hier wat meer over vertellen aangezien u in het bovenstaande bericht daar niet op ingaat? Het antwoord van de inhoud van de studie wacht ik nog even af. Ik hoor graag van u. Met vriendelijke groet, Marloes van den Broek

Bericht van LOI

1 maand geleden - Beste Marloes, Bedankt voor je reactie. Zoals aangegeven door mijn collega eerder hebben we de gehele situatie intern voorgelegd aan de studieleiding. Voor verdere ontwikkelingen hieromtrent houden we je op de hoogte! Omdat je studievertraging hebt opgelopen, willen je graag tegemoetkomen in het volgende: - Kosteloze verlening van de serviceduur voor de periode van drie maanden Dit hebben we direct voor je doorgevoerd in de administratie. Je hebt nu tot 28-02-2020 de tijd om gebruik te kunnen maken van alle studiefaciliteiten en docentenbegeleiding in je online leeromgeving. Met vriendelijke groet, Wishal, LOI Webcare

Reactie van de melder van de klacht Marloes van den Broek

1 maand geleden - Beste Wishal, Bedankt voor uw snelle bericht. Ik wacht de reactie van de commissie nog even af. Voor nu kunt u mij een bewijs van studieduur toesturen, voor mijn vectorworks licentie, dat mijn studie tot 28-02-2020 duurt. Alvast bedankt, Met vriendelijke groet, Marloes van den Broek

Bericht van LOI

1 maand geleden - Beste Marloes, Bedankt voor je reactie. Ik heb je inmiddels voorzien van een bevestiging per e-mail bericht met daarin aangegeven dat je serviceduur is verlengd tot 28-02-2020 Met vriendelijke groet, Wishal, LOI Webcare

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat LOI een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

LOI

Heeft op 19 februari 2019 om 15:11 geantwoord

Beste Marloes,

De studieleiding heeft een terugkoppeling gegeven op je bericht. Ik kan je als volgt informeren.

Je opmerking omtrent het inrichten van de slaapkamer is voorgelegd aan de auteur van het lesmateriaal. Hij geeft aan dat er voor het plaatsen van objecten geen echte regels zijn, aangezien elk bed en elke ruimte anders is. Hoeveel ruimte je ergens omheen moet hebben is deels logisch nadenken, deels in de praktijk ervaren wat het beste past. In het hoofdstuk waarin de menselijke maat wordt behandeld (lesmateriaal 813C99 Deel 2: De huiskamer, H3) komt dit ook deels ter sprake.

De studieleiding heeft contact opgenomen omtrent het verkrijgen van de licentie voor VectorWorks op basis van een inschrijfbevestiging. Hierin is gevraagd of VectorWorks de eisen waaraan de verklaring dient te voldoen gedetailleerd aan ons door te geven, zodat wij de studenten van het juiste bewijs kunnen voorzien.

Vanwege de opgelopen studievertraging is je studieduur kosteloos met drie maanden verlengd. Hierdoor heb je nog tot 28-02-2020 toegang tot de Campus en de mogelijkheid om de opleiding af te ronden. Daarnaast heb je onlangs een briefverklaring ontvangen waarmee je de licentie voor VectorWorks hebt geregeld.

Sharon, LOI Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door Marloes van den Broek