Klacht: Na 6 weken nog steeds geen reactie over vrijstellingsverzoek

Astrid69 op 26 juni 2018 over LOI in de categorie Opleidingen en cursussen

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Op 30 april 2018 heb ik een vrijstellingsverzoek in gediend. Een medewerkster Ada Brouwer stuurde mij netjes een mail met het verzoek nog een aantal stukken naar de LOI te mail. Dat heb ik gedaan op 13-05-2018. Op 17-05-2018 ontvang ik het bericht van Marja Bekooy dat mijn dossier vrijstellingsverzoek is doorgestuurd naar de vrijstellingscommissie.
Vier weken later neem ik telefonisch contract op met de LOI omdat ik nog niets vernomen. Het duurt enorm lang voordat ik iemand te spreken krijg, terwijl ik de eerst wachtende ben. Dan krijg ik eindelijk een medewerker aan de telefoon. Ik vraag hem naar de status van mijn vrijstellingsverzoek. Tot mijn verbazing verteld hij dat de LOI nog wacht op stukken en dat hij niet kan terugvinden dat mijn vrijstellingsverzoek is doorgestuurd naar de vrijstellingscommissie. Hij gaat navraag doen bij een collega. Dan krijg ik te horen dat het nog 2 weken duurt. Als ik hem vraag of alles is doorgestuurd naar de vrijstellingscommissie kan hij mij niet overtuigen dat dit ook daadwerkelijk is gebeurd.
Een aantal dagen later stuur ik een mail naar de medewerkster die mij op 17-05-2018 bevestigd dat alles is doorgestuurd naar de vrijstellingscommissie. Helaas heb ik tot op heden geen reactie mogen ontvangen.
Omdat het bedrag voor het vrijstellingsverzoek dit weekend nog niet is afgeschreven dacht ik nog eens te gaan bellen. Maar toen ik kreeg te horen dat er nog 6 wachtende voor mij waren en ik al ruim een half uur aan het wachten was, dacht ik zo lang blijf ik niet in de wacht meer staan.

Gewenste Oplossing:

Ik verwacht binnen een korte termijn een beslissing te mogen ontvangen van de LOI op mijn vrijstellingsverzoek. Daarnaast heb ik het dringende verzoek om mijn verzoek op adequate wijze te beoordelen en niet af te raffelen.
Over de opleidingen van de LOI ben ik zeer tevreden. Maar aan de dienstverlening daar schort heel wat aan. Als onderwijsinstelling heb je je ook aan plichten te houden. Afspraak is afspraak.

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar LOI over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door LOI in behandeling genomen

Bericht van LOI

6 jaren geleden - Beste Astrid, Bedankt voor je bericht! Ik zie dat wij zes weken geleden jouw vrijstellingsverzoek hebben doorgestuurd naar de beoordelaars van jouw verzoek. Wij streven ernaar om studenten binnen vier weken te voorzien van een besluit. De reden waarom jij nog geen antwoord hebt ontvangen is mij niet duidelijk. Ik snap dat het vervelend is dat je nog geen uitslag hebt ontvangen. Mijn excuses hiervoor! Naar aanleiding van jouw bericht heb ik de status van jouw vrijstellingsverzoek opgevraagd bij mijn collega’s van de vrijstellingencomissie. Zodra ik meer informatie heb ontvangen, zal ik jou hierover op de hoogte brengen. Ik wil je vriendelijke verzoeken om nog even geduld te hebben. Ik ga ervan uit je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht je nog vragen hebben, aarzel dan niet om deze te stellen. Met vriendelijke groet, Alain, LOI Webcare

Reactie van de melder van de klacht

6 jaren geleden - Beste Alain, dank je voor je reactie. Zojuist zag ik dat ik vanmiddag 2 keer gebeld ben door de LOI. Normaal heb ik er geen moeite mee om terug te bellen. Maar ik bel niet meer naar de LOI als ik meer dan een uur in de wacht moet staan. En als ik dan iemand aan de telefoon heb dan weet men helemaal niets. Daarnaast ben ik op dit moment in het buitenland. Ik wil u dringend verzoeken via deze website mij een reactie te geven. Ik ben heel benieuwd waarvoor de LOI mij heeft gebeld. Met vriendelijke groet, Astrid Snijders

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat LOI een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

LOI

Heeft op 04 juli 2018 om 11:58 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedendag Astrid,

Bedankt voor je reactie!

Zojuist heb ik bericht ontvangen dat jouw vrijstellingsverzoek is afgehandeld. De brief met daarin de beoordeling van het verzoek kan je binnen vijf werkdagen op de deurmat verwachten.
Daarnaast kan je ook in het examenoverzicht in de Campus zien voor welke modulen je vrijstelling hebt gekregen.

Helaas kan ik niet terugvinden waarom je door ons bent gebeld. Ik vermoed dat dit inderdaad was vanwege de afhandeling van het vrijstellingsverzoek.

Nogmaals excuses dat de afhandeling van jouw vrijstellingsverzoek langer heeft geduurd dan gewenst. Ik wens je veel succes toe met het volgen van opleiding!

Ik ga ervan uit je zo voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht je nog vragen hebben, aarzel dan niet om deze te stellen.

Met vriendelijke groet,
Sharon, LOI Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door