Klacht: Meerdere klachten HBO software engineering

op 06 januari 2019 over LOI in de categorie Opleidingen en cursussen

Ik heb meerdere klachten over de LOI.

1) KLACHT 1! In het begin heb ik meerdere gesprekken gehad met medewerkers van de LOI over de korte HBO opleiding software developer en over de HBO bachelor opleiding software engineering. Ik wilde een keuze uit deze twee opleidingen maken. Omdat ik graag sofware developer wil worden is mij meerdere keren door verschillende medewerkers van de LOI verteld dat de opleiding software engineering alle vakken van de korte HBO opleiding software developer bevat plus nog meerdere vakken op software developing gebied. Dus Html5 zou er in voorkomen, PHP en MSQL en ook Python zou er in voorkomen. Want zei de mederwerker.. op de LOI site bij de opleiding Python staat dat Python een onderdeel is van de opleiding software engineering dus daar kunt u dan vanuit gaan. Ik ben daardoor geadviseerd om dan de opleiding software engineering te doen. Dus heb ik deze opleiding aangevraagd, maar toen bleek dat al die vakken die zijn beloofd niet in de opleiding voorkwamen.. Bij navraag zei weer een slimme medewerker dat ik deze vakken na de opleiding los er nog wel bij kon volgen (hiervoor zou ik dan uiteraard extra moeten betalen). Ik voel me echt verschrikkelijk opgelicht door de LOI.

2) KLACHT 2: Er is mij in het begin verteld dat ik extra per maand kon bijbetalen voor examens. Zodat ik mij geen zorgen hoefde te maken over het geld van de examens. Dit kon gewoon via het leven lang leren krediet. Ik was hierdoor erg blij want ik heb erg weinig budget. Nou had ik een module van software engineering doorlopen en wilde ik voor dit onderdeel het examen in boeken en toen bleek dat ik dit examen zelf moet betalen a 160 euro. Ik kan nu dus nu geen examen doen omdat ik dit bedrag niet kan betalen. Dit is mij van te voren niet verteld. Er blijken veel meer examens te zijn die ik zelf moet betalen..

3) Klacht 3: De module software engineering is zeer verouderd. Er wordt nog over een diskette gesproken anno 2018 en er wordt over allerlei modules gesproken die bij navraag allang niet meer bleken te bestaan. Ook wordt er over recente softwareontwikkelingssystemen gesproken (die van anno 2006 zijn) Ik ben daardoor bang dat ik hopeloos verouderd materiaal zit te leren.

4) Klacht 4. Er is nauwelijks contact met een docent. Als ik een vraag stel via de slecht werkende campus heb ik 1 op de 5 keer kans dat ik ook nog daadwerkelijk antwoord krijg. Hierdoor moet ik alles zelf uitzoeken. En dat is natuurlijk te gek voor woorden voor 258 euro per maand..

5) Klacht 5: Als je als nieuwe klant belt met de LOI dan krijg je binnen 3 minuten iemand aan de lijn, maar als je al een studie volgt bij de LOI dan mag je rustig per keer een uur wachten..

als de klachten zijn opgelost

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar LOI over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door LOI in behandeling genomen

Bericht van LOI

1 maand geleden - Beste Sabine, Bedankt voor je bericht! Jammer om te lezen dat je het op deze manier ervaart. Ik help je graag verder met je vragen. Hiervoor dien ik echter wel een cursistennummer te ontvangen. Wil je zo vriendelijk zijn om deze toe te sturen middels een bericht aan webcare@loi.nl? Voor nu wil ik wel alvast een reactie geven op de punten die je benoemt. 1) Vervelend dat de informatie die je hebt gekregen tijdens telefonisch inschrijving niet volledig klopt. Dit is uiteraard niet de bedoeling! Mijn welgemeende excuses. Over het algemeen klopt het dat een korte hbo-opleiding welke onderdeel is van een volledige hbo-bachelor dezelfde modulen bevat als welke voorkomen in de volledige opleiding. 2) Het klopt dat je lesgeld inclusief examengeld kan betalen. Op deze manier heb je ook nog korting op het examengeld. Dit geldt echter alleen voor LOI-examens. Externe examens zijn hier niet bij inbegrepen. Dit staat ook aangegeven op onze website onder ‘Studieduur en kosten’ ‘Examenkosten’. Ik vermoed dat je verwijst naar de iEXA-examens. Deze examens worden afgenomen door een externe instantie. Het examengeld dien je dan ook aan de externe instantie te betalen. 3) Ik ga graag voor je of je over de meest actuele module van Software engineering beschikt. Hiervoor heb ik echter wel je cursistennummer nodig. Als je deze wil toesturen, kan ik dit voor je uitzoeken. Zo nodig zal ik je voorzien van het actuele lesmateriaal. 4) Over het algemeen reageren onze docenten binnen twee tot drie werkdagen op een ingestuurde vraag. Op het moment dat dit niet het geval is kan je contact met ons opnemen en zullen wij de docenten hierover benaderen. 5) Het klopt dat het momenteel bij de afdeling Klantenservice telefonisch zeer druk is. Wij doen ook ons uiterste best om de studenten zo snel en goed mogelijk te woord te staan. De afdeling Studievoorlichting (voor inschrijving) staat hier los van. Derhalve verschillen ook te wachttijden. Ik ga ervan uit je zo voldoende te hebben geïnformeerd. Zie graag je bericht met gegevens tegemoet, zodat ik je vragen uitgebreider kan beantwoorden. Mocht je nog vragen hebben, aarzel dan niet om deze te stellen. Met vriendelijke groet, Sharon, LOI Webcare

Reactie van de melder van de klacht LadyoftheCave

1 maand geleden - Bedankt voor uw reactie. Ik zal u een email toesturen met mijn cursistennummer.

Bericht van LOI

1 maand geleden - Beste Sabine, Zojuist heb ik een reactie gestuurd op je e-mail. Mocht je nog aanvullende vragen hebben verzoek ik je vriendelijk deze te stellen middels een bericht aan webcare@loi.nl. Ik ga ervan uit je zo voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Sharon, LOI Webcare

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat LOI een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

LOI

Heeft op 21 januari 2019 om 13:30 geantwoord

Beste Sabine,

Hierbij stuur ik je nog een afsluitende reactie naar aanleiding van onze contacten via e-mail.

1) Wegens de foutieve informatie heb ik één lesgeldtermijn van € 258,00 in mindering gebracht op het lesgeld.

2) Je studeert in een rooster waar het examengeld voor externe examens ook inbegrepen is. Deze examens dien je zelf te boeken en kan je vervolgens met een betaalbewijs bij ons declareren.

3) De studieleiding gaat een analyse maken van de module Software engineering. Vervolgens wordt er een foutcorrectie doorgevoerd door middel van een actualisatie. Bedankt voor dit signaal en de gegeven voorbeelden.

4) Over het algemeen reageren onze docenten op je ingestuurde huiswerk en vragen binnen het door ons vastgestelde termijn. Je laatste vraag is helaas niet op tijd beantwoord. De afdeling Docentenbegeleiding heeft hiervoor contact opgenomen met de docent.

5) Momenteel ervaren wij, klantenservice, een enorme drukte, waardoor onze wachttijden helaas oplopen. Wij doen ons uiterste best om iedere student zo goed en snel mogelijk te woord te staan. Mocht je hiervan ongemak ervaren bied ik je namens LOI welgemeende excuses.

Ik ga ervan uit je zo voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht je nog vragen hebben, aarzel dan niet om deze te stellen.

Sharon, LOI Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door LadyoftheCave