Mijn Klacht:
Ik heb examen Nederlands gedaan
Het eerste examen op vrijdag ochtend 13 november 2020 ging over spreken en gespreksvaardigheden en op woensdag ochtend, 16 december 2020 kreeg ik de uitslag. (uitslag in de regel is tussen de 6 en 8 weken) voor dit examen heb ik een 7.4 en een 6.2 gehaald.
Het tweede examen was donderdagmiddag 17 december 2020 en ging over schrijven en taalverzorging en op woensdag ochtend, 23 december 2020 kreeg ik al de uitslag. (de uitslag in de regel is tussen 6 en 8 weken) voor dit examen heb ik een 4.7 en over dit punt twijfel ik.
Het derde examen heb ik op 14 januari gedaan lezen en luisteren op deze uitslag zit ik nog te wachten op dit moment.
Na de feestdagen op 30 december heb ik een mailtje gestuurd naar mijn mentor vanwege mijn punt.
In dit examen ging het om 3 opdrachten waarvan de eerste twee brieven schrijven/typen (max 60 punten per brief) en de laatste opdracht bestond uit spellingfouten en stijlfouten (max 30 punten) zo goed als ik me kon herinneren. Tijdens het examen moest ik de 2 brieven schrijven in een klein soort van berichtenvlak, als ze die uitprinten weet ik niet hoe die op papier eruit komt te zien, zou dit ook fout worden berekend? (Net zoals deze klacht in zo’n zelfde kader moet worden gezet).
Nu kan het zijn dat ik op het laatste onderdeel wat fouten heb gemaakt, maar gezien de scores die je kon halen moet ik het wel zo enorm slecht hebben gemaakt, maar dan nog zou ik niet op een 4.7 komen gezien ik met de andere twee opdrachten meer punten kon scoren. Ik heb mijn mentor een mailtje gestuurd omdat mijn mentor mijn inzend opgaven heeft nagekeken en daar heb ik goede punten gehaald en op mijn werk heb ik dagelijks te maken met rapporten en brieven schrijven.
De mentor kon me ook niet verder helpen en verwees me naar de klantenservice van LOI.
Waar ik zo bang voor ben is dat ze een foutje hebben gemaakt met de punt invoer, de vier en de zeven zitten namelijk onder elkaar en gezien je het punt tussen de 6 en 8 weken later pas zou krijgen en niet in drie dagen tijd, even snel voor de feestdagen. Ik ben bang dat er door haast voor de feestdagen een fout is gemaakt met de punt invoer.
Nu heb ik verschillende keren gebeld met LOI en elke keer krijg je weer iemand anders waar je het verhaal opnieuw moet uitleggen en krijg ik een mailtje terug dat je je uitslag tegen betaling kan bekijken in Leiden of je kan tegen betaling een klacht indienen?
Het laatste bericht dat ik van de klantenservice kreeg was dat ze het punt correct hadden overgenomen en in het systeem hadden gezet. Ik heb toen weer gebeld naar LOI 22 februari 2021 en tegen de jongedame gezegd dat ik het hier niet mee eens ben en dat er ook nog een stap is voor het correct overnemen van mijn punt (als die al niet goed wordt nagekeken dan wordt het ook niet goed overgenomen).
Het enigste wat ik wil is dat er serieus even gekeken wordt of het punt goed over genomen is, meer niet, maar dat schijnt heel veel moeite te kosten tenzij je een geld bedrag betaald dan zou het kunnen. Ook vindt ik het belachelijk dat je moet betalen voor een klacht, maar dat zal natuurlijk ook veel mensen weerhouden om sowieso een klacht in te dienen.
Gewenste Oplossing:
Het enigste wat ik wil is dat er serieus even gekeken wordt of het punt goed over genomen is en uitleg over de manier van nakijken omdat ik niet begrijp wat ik dan fout heb gedaan omdat mijn inzend opgaven wel goed zijn. (waarvan de eerste twee brieven schrijven/typen (max 60 punten per brief) en de laatste opdracht bestond uit spellingfouten en stijlfouten (max 30 punten)) ik kan me niet voorstellen dat ik dit examen zo slecht gemaakt heb, aangezien mijn mentor ook altijd mijn inzend opgaven hoog heeft beoordeeld en ik veel schrijf / typ voor mijn werk.
