Klacht: Cijfer

op 07 augustus 2018 over LOI in de categorie Opleidingen en cursussen

Deze belachelijke Hogeschool wil al maanden geen cijfers verstrekken. Je krijgt in de campus enkel te zien geslaagd of afgewezen. Dan krijg je een brief thuis met bv een 4 of een 5. Maar een 5 ligt tussen de 4.6-5.4. Om dit exact te weten moet je maar toetsinzage doen (!) in Leiderdorp (!), terwijl ik in Almelo woon. Dit kost 6 uur op een zaterdag, enkel wanneer ZIJ kunnen.

Dit is ongehoord. De LOI, de school die je binnenharkt met: alles is op eigen tempo en in eigen huis. Maar voor je cijfer moet je naar Leiderdorp. Ik pik dit niet en dat weet o.a. mevrouw T. van de Klachtenunit LOI. Zij schenden een afspraak die in 2016 is gemaakt tussen mij, mijn coach, mevrouw T. en de onderdirecteur wat ik zwart op wit heb:

In de loop van het volgende studiejaar zal dit overigens wijzigen en ziet een student zijn cijfer met een decimaal achter de komma.

NOOIT GEBEURD

FE: klantenservice wil nooit examencijfers geven, moeilijk om te bepalen of het doen van werkinzage c.q. bezwaar indienen zin heeft.
JT: Klantenservice mag die cijfer inderdaad niet geven om te voorkomen dat foutieve informatie wordt verstrekt. Als FE wil weten wat zijn onafgeronde examencijfers mag hij dit aan JT vragen. Student heeft er wel recht op om het onafgeronde cijfer te weten. Dat laatste wordt door JS bevestigd.

Dit mag ineens niet meer, omdat de LOI mij blijkbaar een zeur student vindt die bijna klaar is met zijn opleiding en dit mag blijkbaar niet van de LOI!! Zij willen juist dat niemand het haalt, te zien aan de tegenwerkingen op alles binnen de LOI. Overal wordt je tegengewerkt, nu weer met het niet verstrekken van een cijfer.

WAT EEN KANSLOZE SCHOOL IS HET.

En klagen heeft geen nut, want je wordt afgescheept met:

Beste heer Eggink,

Bedankt voor uw bericht van 07-08-2018.

Zoals ik u recent heb laten weten is de toezegging dat u via mij onafgeronde examencijfers mag opvragen niet langer van kracht.

Ik kan dus niet aan uw verzoek voldoen.

Judith T.
Klachtenunit

Nou mooi niet, heb gewoon RECHT op mijn cijfer.

Ik wil gewoon mijn cijfer en de hele LOI MOET EENS OPHOUDEN MET DAT VERREKTE GEOUWEHOER VAN ZE

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar LOI over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door LOI in behandeling genomen

Bericht van LOI

1 jaar geleden - Beste Ferdi,Bedankt voor je bericht!Hierbij neem ik je bericht in behandeling en zal ik de situatie met de verantwoordelijke afdeling bespreken. Zodra ik meer informatie heb, ontvang je een reactie.Ik ga ervan uit je zo voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht je nog vragen hebben, aarzel dan niet om deze te stellen.Met vriendelijke groet,Sharon, LOI Webcare

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat LOI een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

LOI

Heeft op 10 augustus 2018 om 13:40 geantwoord

Beste Ferdi,

De huidige regelgeving en richtlijnen zijn niet gewijzigd en u bent hiervan reeds op de hoogte gesteld. Het afgeronde examencijfer wordt in de uitslagbrief meegedeeld en bij de werkinzage krijgt u het cijfer met een decimaal achter de komma.

Dany
LOI Webcare

Heeft op 10 augustus 2018 om 19:58 geantwoord

Dit is dus echt zon antwoord wat door de LOI standaard wordt gegeven. Echter zeggen ze nu zelf: de richtlijnen zijn NIET gewijzigd. Dat betekent dat mijn afspraak gewoon staat. Waar is het antwoord op het flexibel THUIS studeren?? Denk je nu echt dat elke student helemaal naar Leiderdorp gaat voor het cijfer?? Natuurlijk niet! Die hoor je gewoon thuis te krijgen tot achter de komma. Ik ga NIET akkoord met dit domme standaard antwoord.

Alle klachten die gemeld zijn door FEggink