Klacht: Beeindiging studie

op 30 januari 2019 over LOI in de categorie Opleidingen en cursussen

Ik vind het jammer dat ik mij genoodzaakt zie om via deze weg te handelen. Maar aangezien de LOI geen reactie geeft op mijn mail zie ik geen andere oplossing.

Twee jaar geleden ben ik begonnen aan een opleiding Management economie en recht. Doel was om een via een propedeuse in te kunnen stromen naar normaal onderwijs.

Tijdens mijn studie bij de LOI ben ik tegen een aantal dingen aangelopen:
– Reactie tijd soms zo traag dat ik uit wanhoop examens uit eigen zak heb betaalt.
– Module kwaliteitsmanagement waar bij de eindopdracht wordt verwezen naar 12 hoofdstukken terwijl er maar 9 hoofdstukken in de module zaten.
Dit heb ik gemeld, uit nieuwsgierigheid heb ik er nog een keer naar gevraagd en toen bleek dat de hele module herzien werd.
– Nadat ik diverse keren had aangegeven dat ik mijn feedback binnen een redelijke termijn terug wilde omdat ik moest afronden voor 1 september, bleef de reactie tijd tussen de 6 en 8 dagen in plaats van twee dagen zoals in uw voorwaarden.
– Toen ik eenmaal mijn propedeuse gehaald had heb ik meer dan drie medewerkers moeten spreken voor er 1 was die mee wilde werken aan een getuige schrift. Uiteindelijk kreeg ik na zeven dagen volhouden mijn getuigschrift twee uur voor mijn eerste nieuwe schooldag.

Daarnaast waren er nog tal van zaken die mij bevreemde maar die laat ik even.

Door onduidelijkheid en misschien wat laksheid van mij heb ik uiteindelijk twee jaar betaald (5472,-) voor een propedeuse. Door de hectiek ben ik mijn startdatum van mijn jaar uit het oog verloren en heb daardoor de door LOI gehanteerde opzegtermijn met 8 dagen overschreden. Hierdoor stelt de LOI dat ik verplicht ben om ook het complete derde jaar te betalen.

Dit is in mijn ogen ver buiten het redelijke, met als achtergrond dat ik al een jaar betaald heb zonder diensten af te nemen.
Het argument dat u geen uitzondering kunt maken is absurd. Natuurlijk kunt u wel een uitzondering maken maar de LOI wilt dit simpelweg niet.

Oplossing naar menselijkheid en redelijkheid buiten de juridische sfeer heeft mijn voorkeur. Ik zou graag zien dat de LOI mijn studie na een looptijd van 24 maanden beëindigd.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar LOI over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door LOI in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat LOI een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

LOI

Heeft op 05 februari 2019 om 12:12 geantwoord

Na intern de gehele situatie te hebben besproken, zullen wij de opleiding met terugwerkende kracht per 09-11-2018 stopzetten. Dit word per post bevestigd naar de student toe. Wij hopen de student in de toekomst wellicht terug te mogen zien.

Excuses voor alle hinder en vertraging dat is opgelopen gedurende de studie en reactie termijn

LOI Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door M.B88