Klacht: Afprijzen levensmiddelen

BB2021 op 15 oktober 2021 over Lidl in de categorie Supermarkten

Lidl probeert voedselverspilling tegen te gaan. Zo wordt brood van de vorige dag verkocht voor 25 cent. Vleesproducten van dezelfde dag kosten 50 cent.

Bij Lidl Bussum vindt de afprijzing van de vleesproducten de avond voor de betreffende dag plaats, zodat late klanten ook van de korting kunnen profiteren. Van deze mogelijkheid heb ik een aantal keren gebruik gemaakt.

Ook vandaag, 14 oktober, kwam ik enkele vleesproducten tegen met de houdbaarheidsdatum 15 oktober. Omdat de gebruikelijke sticker ontbrak, raadpleegde ik het aanwezige winkelpersoneel. Hun reactie: geen enkel probleem; bij de kassa wordt gewoon de gebruikelijke 50 cent berekend.

Bij de kassa aangekomen, bleek een zichtbaar geïrriteerde filiaalchef niet bereid de gebruikelijke prijs te berekenen. Nog sterker: hij beweerde glashard dat de door mij – en natuurlijk vele anderen – ervaren procedure bij Lidl Bussum niet voorkwam! Ook meldde hij dat personeel van alles kan beweren.

Geen onwaarheden verkondigen en de klant bij de kassa de waarheid vertellen.
Winkelpersoneel duidelijk informeren wanneer procedures veranderd worden.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Lidl over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Lidl in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Lidl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Lidl

Heeft op 15 oktober 2021 om 08:03 geantwoord