Klacht: Laptop al twee maanden weg voor reparatie.

op 28 februari 2017 over Media Markt in de categorie Electronica Winkels - ketens

Twee maanden geleden heb ik de laptop een Lenovo, van mijn zoon bij Mediamarkt gebracht ter reparatie. De laptop startte niet meer op en het vermoeden was dat de harde schijf het had begeven.
Het apparaat werd door mij ingeleverd op 10 januari 2017.

Men zou binnen afzienbare tijd een prijsopgave sturen en dan kon ik beslissen of ik de laptop zou laten repareren. Ik kocht de laptop destijds bij Mediamarkt in Eindhoven samen met eenzelfde laptop van mijn andere zoon. In de garantieperiode is deze laptop al eens eerder gecrashed en door Mediamarkt gerepareerd, toen wel binnen afzienbare tijd.

Ik heb nu al meerdere keren gebeld met het bedrijf, echter word ik steeds van het kastje naar de muur gestuurd en krijg louter sociaal wenselijke antwoorden van een niet ter zake kundig iemand die het ook heel erg voor mij vindt, maar niet weet hoe dat mijn wensen uitgevoerd of versneld kunnen worden.

Het bedrijf was eigenlijk al te laat met het doen van een prijsopgave en ging er al vanuit dat de laptop niet gerepareerd moest worden.

Ik heb dit op eigen initiatief weer terug kunnen draaien en de opdracht tot reparatie van de laptop toch doorgang laten vinden.
Echter nu na twee maanden en vele malen bellen en afgescheept te worden nog steeds geen laptop van mijn zoon terug.

Ik heb inmiddels ook begrepen dat het vervangen van een harde schijf, wat volgens Mediamarkt het euvel is, een handeling is van hooguit tien minuten. Daar komt nog wat programmeertijd bij dat begrijp ik ook. Maar twee maanden is buiten proportie mijn inziens.

Mijn zoon zit in zijn examenjaar en heeft zijn laptop erg hard nodig. Hij is al erg benadeeld omdat al zijn werkstukken en bestanden verloren zijn en nu kan hij ook nog eens al geruime tijd, geen gebruik maken van zijn laptop.

Mediamarkt wast zijn handen elke keer in onschuld als ik naar het bedrijf bel. Maar ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat Mediamarkt in deze ook een verantwoordelijkheid heeft naar zijn klanten.

Het gaat overigens om opdrachtnummer DB18989155

Met vriendelijke groet.

Marcel de Visser.

Ik ben tevreden als ik de laptop weer terug heb en op zijn minst een excuus heb gekregen en uitleg waarom het allemaal zo lang moest duren.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Media Markt

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Media Markt nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Vissertje70