Klacht: Lange wachttijd alarmcentrale in noodsituatie

op 03 oktober 2017 over ANWB in de categorie Pechhulpdiensten

Onderstaande klacht heb ik tot tweemaal ingediend bij de ANWB:
Ik heb een klacht ingediend over de alarmcentrale en u praat daar helemaal niet over, terwijl we dat toch veel ernstiger vonden. Ter herinnering: we stonden in een zeer drukke winkelstraat tussen twee verkeerslichten in, in het hartje van Callander, Schotland. We belden met de alarmcentrale, maar we moesten maar liefst 40 minuten wachten. Automobilisten toeterden, de politie kwam erbij, maar we konden niks. En maar wachten. Een zeer gevaarlijke situatie. Later, na enkele uren toen we hulp kregen van de AA, moest ik nog een keer bellen en toen kon ik 20 minuten wachten. Ik vind dit een zeer slechte zaak. Wat als er een ongeluk was gebeurd? Moet je dan ook zo lang wachten? En wie betaalt de telefoonkosten?
Drukte of onderbezetting bij de alarmcentrale vind ik geen excuus. Die alarmcentrale hoort direct bereikbaar te zijn bij calamiteiten – en dit was een calamiteit. En hoe wil de ANWB dit in de toekomst voorkomen? Of moeten we later weer met angst en beven contact opnemen en maar afwachten hoe lang het dan gaat duren?
Ik verwacht deze keer een beter antwoord dan alleen maar een excuus!
J.W.Veld

Ik vind een simpel excuus na mijn eerste mail onvoldoende. Hoe zit het met de telefoonkosten? En ook vind ik dat de ANWB duidelijk moet maken wat zij gaan doen om dit soort situaties in de toekomst te vermijden.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over ANWB

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over ANWB nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door jeltewiebe