Klacht: lang wachten op uitkering na overlijden

op 06 september 2016 over Nationale Nederlanden in de categorie Verzekering

12 februari is mijn oom overleden, had een levensverzekering bij de NN dus die gebeld en benodigde stukken om te bepalen wie de erven zijn ontvangen en opgestuurd. na een paar keer contact gehad te hebben, te kennen gegeven het totaalbedrag in 1 x uit te laten keren.Daarvoor weer stukken ontvangen en opgestuurd. Dit was rond 11 juli,na een poos niks gehoord te hebben 22 augustus telefoontje gepleegd waarom we nog niks gehoord/ontvangen hadden. antwoord: “we hebben alle stukken 12 juli ontvangen maar we hebben een betalingsachterstand,ik zal er een aantekening bij zetten”. dan maar weer engelengeduld tonen. Vandaag 6 september weer gebeld naar de NN , de mevrouw die me te woord heeft gestaan kon mij melden: “het ligt aan ons, we hebben een betalingsachterstand, ik zie dat u 22 augustus contact heeft gehad en dat er een urgentie tot uitbetaling genoteerd is , dit betekent dat er pas vanaf die datum een verwerkingstijd is van 30 werkdagen”…6 volle weken dus,want de uitbetaling zou dan eind september/ begin oktober zijn als die dan al plaats zal vinden, inclusief de wachttijd vanaf 12 juli tot 22 augustus, ook 6 volle weken, maakt dat samen 12 weken…ik weet niet wat ze aan het doen zijn daar bij de Nationale Nederlanden maar ik zou me kapot schamen om klanten of nabestaanden zo lang te laten wachten!!!

we zijn tevreden als we de uitbetaling krijgen en daarvan alle lasten/schulden die over zijn gebleven na het overlijden kunnen betalen, en het hoofdstuk dan enigszins kunnen afsluiten!

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Nationale Nederlanden over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Nationale Nederlanden in behandeling genomen

Bericht van Nationale Nederlanden

3 maanden geleden - Hallo Janneke, Allereerst gecondoleerd met het overlijden van je oom. Ik begrijp dat jullie het hoofdstuk op financieel gebied graag willen afsluiten. Ik bied je mijn excuses aan voor het feit dat dat nog niet is gebeurd. Ik heb je klacht meteen doorgestuurd naar mijn collega's van de afdeling Leven. Ik hoop dat we de zaak kunnen versnellen. Zodra ik meer weet, kom ik weer bij je in de lucht, goed? Groet, Eva, Webcare Nationale-Nederlanden

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Nationale Nederlanden een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Nationale Nederlanden

Heeft op 15 september 2016 om 11:15 geantwoord

Heeft op 17 september 2016 om 13:43 geantwoord

Hallo Roy,
Bedankt voor de 1e uitkeringen, die zijn binnen gekomen.
Voor mijn moeders deel is het heel jammer , maar ik (de zoon van mevr. Veerman-Krikken) heb al 3 x bij jullie aangegeven dat mijn moeder het bedrag in 1 x uitgekeerd wil zien worden en NIET in termijnen. daarvoor hebben we papieren binnengekregen en weer teruggestuurd. wij gaan dan akkoord met de 52% belastingsheffing en weten dat er nog een naheffing komt. Heb vrijdag 16 sept. nog telefonisch contact gehad met een medewerker om te vragen als alle stukken binnen waren gekomen , en dat heeft hij bevestigd.

Arne Veerman , zoon

Bericht van Nationale Nederlanden

2 maanden geleden - Beste Arne, We hebben van mevrouw Veerman-Krikken helaas geen getekend verzoek om het belast gedeelte in 1x uit te keren, wel van de andere personen die de uitkering reeds ontvangen hebben. Daar zit waarschijnlijk de verwarring in de bevestiging van mijn collega aan de telefoon. Als jij een door jouw moeder ondertekend verzoek naar webcare@nn.nl mailt met kopie ID (ook met vermelding dat je moeder ervan op de hoogte is dat wij 52% inhouden en dat de Belastingdienst nog revisierente van 20% kan inhouden), dan gaan we het alsnog voor je moeder regelen. ps Je mag dit bij uitzondering naar webcare@nn.nl sturen o.v.v. jouw klacht op klacht.nl en je polisnummer. Groet, Roy Nationale-Nederlanden Webcare

Bericht van Nationale Nederlanden

2 maanden geleden - Bedankt voor je e-mail. Ik heb dit doorgestuurd naar de betreffende afdeling. Ik laat je z.s.m. weten wat je van ons kunt verwachten. Groet, Roy Nationale-Nederlanden Webcare

Bericht van Nationale Nederlanden

2 maanden geleden - Beste, De uitkering is zojuist gedaan. Een dezer dagen zul je deze ontvangen. Ook de bevestigingsbrief daarvan wordt spoedig bezorgd. Groet, Roy Nationale-Nederlanden Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door jannekeveerman