Klacht: Laatste mail aan Bol in verband met defecte televisie

op 19 juli 2012 over Bol.com in de categorie Online Warenhuizen

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Pas op: Als je geld terugwilt voor een televisie die is geleverd met een defect, kán dat even duren…

Mail gestuurd op 19 juli 2012 naar bol.com:

Goedemorgen,

Gisteren kreeg ik de creditbrief van Panasonic binnen en vandaag heb ik met Bol gebeld, met de vraag of die zelfde brief reeds bij Bol is binnengekomen. Dat kon die meneer niet zien en mij werd geadviseerd de brief naar jullie te sturen voor een volledig dossier en een snelle afhandeling. Bij deze (zie bijlage). Deze brief vind ik onduidelijk, vandaar nog het verloop van zaken hieronder opgesomd.

Ik neem aan dat deze gang van zaken u niet zint? Mij in ieder geval niet, want ik krijg van Bol geen antwoord via de mail (in juli in ieder geval niet) en moet steeds overal achteraan bellen, mede doordat ik hier met 3 firma’s te maken heb.

-19 juni TV besteld bij Bol.com
-21 juni TV binnengekregen, defect geconstateerd, mail naar Bol gestuurd
-24 juni Antwoord van Bol dat ik in contact moet treden met leverancier
-24 juni Panasonic gemailed
-4 juli Mail van E-care: Panasonic vraagt naar aankoopbon (2 weken later dus), ik lever die aan en E-care stuurt deze door naar Panasonic
-5 juli Mail naar Bol gestuurd (nooit antwoord gehad)
-9 juli TV opgehaald door E-care
-9 juli Mail naar Bol gestuurd (nooit antwoord gehad)
-17 juli Mail naar Bol gestuurd (nog geen antwoord gehad)
-17 juli Mail naar E-care gestuurd en van E-care ontvangen (zie hieronder)
-18 juli Creditbrief ontvangen van Panasonic
-19 juli Zelf creditbrief doorgestuurd naar Bol

Tussendoor heb ik verschillende keren met Bol gebeld, omdat er dus niet wordt geantwoord op mails (laatste keer: 24 juni). Er wordt mij door Bol verteld dat omruilen van TVs niet gedaan wordt, omdat het hier om koop op afstand gaat. Dit spreekt de mail van E-care (zie hieronder) dus tegen. Op dezelfde lijn gaan zitten, graag.

Zou ik hier serieus een antwoord met de stand van zaken op kunnen krijgen? Graag zie ik de €659 per omgaande gecrediteerd, want ik heb hier al veel tijd aan besteed. Ik heb zelfs inmiddels de TV voor een 2e keer besteld. Die vertoont in ieder geval geen defect…

Groeten van xxx.

PS
Hier nog de laatste mail die ik van E-care heb gehad (jullie zeggen en doen dus weer wat anders):
***
Goedemiddag,

Bedankt voor uw e-mail. Helaas hebben wij geen inzicht in uw persoonlijke afspraken met bol.com. Wat ik u aangaf is hoe de normale procedure is in een dergelijk geval, namelijk een creditering van Panasonic aan uw handelaar. Vervolgens geeft uw handelaar u dan een nieuw toestel zonder dat u zelf een bedrag betaald (afhankelijk van uw toestelkeuze). Deze procedure lichtte ik u toe in de vorige e-mail.

Dat u nu moet betalen en achteraf uw kosten terug dient te krijgen is in dit geval ook vanwege de werkwijze van bol.com. Bol.com kan namelijk ten alle tijde contact opnemen met Panasonic of met ons om de creditering bevestigd te krijgen zodat er wel direct een levering van een nieuw toestel zonder betaling plaats had kunnen vinden. Een creditbrief is niet doorslaggevend hierin, dit is slechts een hulpmiddel om beide partijen hierover te informeren. De creditering vindt gewoon plaats, ook zonder brief of bij niet dan wel te laat verzenden van de brief.

Hopend u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

xxx

E-Care Repair Services B.V.
***

Gewenste Oplossing:

Een snelle afhandeling van het terugstorten van het geld van de eerste televisie. Tenslotte blijf ik in Bol vertrouwen: heb een 2e exemplaar van deze televisie aangekocht!

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Bol.com in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Bol.com een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bol.com

Heeft op 19 juli 2012 om 15:35 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer Versteeg,

Wij hebben uw klacht in behandeling genomen.

Inmiddels is er contact met u opgenomen. Hopelijk is uw klacht naar tevredenheid opgelost. Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u contact met ons opnemen in antwoord op de verstuurde e-mail.

Met vriendelijke groet,
bol.com

Alle klachten die gemeld zijn door faralley1