Klacht: Klacht over levering, respectloze behandeling onbetrouwbaarheid

Peggy-Ann op 21 december 2023 over KuchenWelt in de categorie Keukenleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Beste mensen,

Medio dit jaar heb ik een keuken gekocht bij Kuchenwelt. Alles ging voorspoedig tot de deal was gesloten. Kuchenwelt had een serie aan apparatuur aangeboden, DIt heb ik geweigerd omdat ik al e.a had gekocht. Alleen een koelkast en een over heb ik in de deal meegenomen. Zij boden ook een kookplaat aan maar die had ik al. Een paar maanden later blijk de firma failliet te zijn waar ik mijn kookplaat bij had gekocht. (Kijoo). Op dat moment belde ik naar Kuchen met de vraag of de kookplaat alsnog in de deal meegenomen kon worden. Men (Stefan) wist hier helemaal niets meer van. Terwijl hij met de eigenaar samen het aanbod had gedaan. Ik vroeg of de eigenaar mij terug kon bellen, ik heb nooit meer iets gehoord.

Waar ik u bel is dat de afspraak was dat er een styliste langs zou komen en de keuken geleverd zou worden. Op de bon staan dat de kunnen naar verdiepen 2 moest. Ergens heeft Kuchenwelt aangenomen dat ik de keuken en koelkast zelf naar boven zou sjouwen. DIt is niet het geval. Ik ben alleen en als dit feit expliciet aan de orde was gekomen, had ik mij dat herinnert.

kuchenwelt weigerde de keuken niet alleen naar binnen te sjouwen maar zelf voor de deur met als argument dat de ondergrond niet stevig genoeg was. De wagen zou daar doorheen zakken. Dit terwijl mijn Auto en er nog een 30 ton grind en marmer op de kavel lag. Ook waren er platen waar de wagen over had kunnen rijden.

De enige optie van voor Kuchenwell om 5 pallets op straat neer te zetten. Dit was geen optie. Het betreft een nette buurt en de wagens moeten gewoon langs kunnen. Aan de hele houding van de chauffeur was te zien dat hij er geen zin in had. Hij liet me met de manager praten en ik was om een bepaald moment niet bereid te luisteren naar het zelfde verhaal en zij dat ik de keuken wilde annuleren. Want zeiden ze: ik heb voor een een persoons levering gekozen.

Toen de chauffeur opgehangen had met de manager bod hij zijn excuses aan en vertelde dat hij er ook maar tussen zat en er nies aan kon doen. Ik heb toen meteen aangegeven dat het hele gedoe bij hem is begonnen. Wij gingen uit elkaar.

ik heb de situatie aangekaart. Het blijkt dat ik de keuken niet meer kan annuleren. Er was totaal geen begrip van mijn kant dat ik zonder keuken zit maar ook dat er kennelijk een misstand was. Directeur Vormer heeft ondubbelzinnig eigenlijk laten weten dat ik de pot op kan, hij achter zijn mensen staat en het allemaal aan mij ligt. Ik heb in elk geval aangegeven zelf de keuken op te halen maar klachten ga indienen want de manier van handelen is niet correct en op deze wijze raak je klanten kwijt. En eerlijk gezegd heb ik nog nooit van een eenpersoons levering gekozen. Dit is voor mij nieuw. Ook al stond het in het contract had het op de weg van K.W gelegen die expliciet aan de orde te stellen. Het gaat niet om een pan die ik zelf binnen kan zetten en waar er geen consequenties aan verbonden zijn. Dit gaat om koelkasten en overs en zware kasten van hout die aan rotten en kunnen helemaal niet op straat.

Mij wordt verweten dat ik dit stond te schreeuwen. Ik herken me daar niet in. Overigens is het gesprek opgenomen omdat ik bij de deur stond en moet het terug te luisteren zijn. Ik kan wel bevestigen dat k mijn geduld verloor toen de suggestie maar steeds gedaan werd dat de enige optie was de 5 pallets middel op straat te zetten. Ik verloor meer mijn geduld en raakte in paniek door deze wonderlijke suggestie

ik hoor graag van u
Peggy-Ann CLarck
0622231846

Een verhuizing is een stressvolle periode. Zeker in deze tijd waarin de klant als lastpost wordt gezien. Maar wij betalen nog steeds salarissen en dit is onacceptabel.

Gewenste Oplossing:

Een gesprek met Wormer
De toezegging dat dit feit expliciet wordt meegenomen in elk verkoopgesprek
Wat ik wil is excuses van KW voor hun bijzondere wijze van optreden.
en een compensatie van €275,- voor het niet leveren van de keuken.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over KuchenWelt

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over KuchenWelt nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Peggy-Ann