Klacht: kapotte sub

op 23 mei 2020 over Krups in de categorie Koffie

Geen hulp van beerwulf. Houden star aan 2 jaar garantie. Zie brief.
Beerwulf
Westeinde 16
1017 ZP Amsterdam

Betreft: ondeugdelijk product; order 43273

Oudenhoorn 20-05-2020

Geachte heer of mevrouw,

Op 13-02-2018 kocht ik bij u een nieuwe sub rouge edition. Het product heeft niet de eigenschappen die ik ervan mag verwachten en vertoont de volgende tekortkoming:
Het apparaat blijft door koelen, waardoor het bier te koud wordt (bevriest) en zelfs het slangetje verstopt raakt zodat er niet meer uit komt.

Na diverse keren contact te hebben gezocht met Beerwulf is er geen oplossing gekomen. Zij houden vast aan 2 jaar garantie en een overschrijding van deze termijn van 2 maanden is dus niet bespreekbaar. De kosten van een reparatie zijn voor mij waarschijnlijk hoger dan de aanschaf van een nieuwe sub.

Volgens het Nederlands Burgerlijk Wetboek moet een product alle eigenschappen bezitten die voor normaal gebruik nodig zijn. Daarvan is in dit geval geen sprake. Ik hoefde er, gezien de prijs en de ouderdom, niet van uit te gaan dat dit probleem zou ontstaan. Nu dit toch het geval is, verzoek ik u tot reparatie of vervanging van de defecte onderdelen over te gaan.
De sub wordt slechts enkele maanden per jaar gebruikt en daarna schoon en in de originele verpakking opgeborgen.

Ik verzoek u binnen twee weken na dagtekening van deze brief schriftelijk te reageren.

H. Liefaart
Hollandseweg 18
3227 CB Oudenhoorn
h.liefaart@upcmail.nl
mobiel: 06-10687014

Nieuwe sub.
Reparatie met service- en verzendkosten kosten mij meer dan de aanschaf van een nieuwe sub.

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar Krups over deze klacht.

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door Krups in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door H. Liefaart