Mijn Klacht:
Ik plaats de zoveelste bestelling via kruidvat.nl, en kies een bezorgdatum waarop ik in ieder geval thuis ben. Op de afgesproken datum wordt één item van de bestelling bezorgd. De rest is ergens blijven hangen. Het pak dat er wrl is, bestaat uit één aritkel in de eigen doos, zonder omdoos. Die doos is zichtbaar geopend geweest en amateuristisch met doorzichtig tape hersloten. Ik reclameer daarover bij Kruidvat. Dan komt er een verhaal dat dozen soms uit zichzelf opengaan en dan worden dichtgeplakt. Maar een magazijnmedewerker zou dat professioneler hebben gedaan. Ik wil de doos niet opnieuw openen omdat ik de inhoud niet vertrouw en geen door een andere klant afgekeurd product verwacht te krijgen en het dus retourneren. Klantenservice zegt dat ik het naar een Kruidvatvestiging moet brengen. Daartoe ben ik niet in staat. Het volgende bericht is dat ik het op eigen kosten kan terugsturen. Als ik daartegen protesteer, kan het toch alsnog zonder kosten voor mij. Leuk geprobeerd. Maar als ik het aan de pakketbezorger wil mee terug geven, hoor ik van hem dat Kruidvat die zending moet aanmelden en mij een retourlabel mailen. Die informatie is mij echter door Kruidvat onthouden. Gezien de moeite waarbij men stapsgewijs informatie verstrekte, lijkt dat geen vergissing. Op het verzoek om dat alsnog te doen, wordt niet eens meer gereageerd. Omdat ik wegens vrijwilligerswerkverplichtingen niet thuis ben, wordt het tweede deel van de bestelling op een afhaalpunt gedropt. Ik kan daar niet heen. Het zou dus teruggaan naar Kruidvat en worden gerestitueerd. Als dat uitblijft, informeer ik naar de terugbetaling. Kruidvat beweert dat het is afgehaald. Maar niet door mij! Aangezien bij afhalen gegevens worden genoteerd (paspoortnummer) vraag ik om datum, tijd en verdere gegevens van dat vermeende afhalen. Dan kan ik het ook bij het afhaalpunt checken. Kruidvat verstrekt die niet. Ben ik erg kwaaddenkend geworden als ik veronderstel dat ze dat hele afhalen zelf hebben bedacht? Gegevens worden niet gevraagd en genoteerd om te worden weggegooid, maar naar ik aanneem bewaard om problemen en beweringen verifieerbaar te maken. In de tussentijd heb ik de hersloten doos toch maar geopend. Vitale onderdelen bleken te ontbreken; het was dus waardeloos. Kruidvat kan (lees: wil) ook daaraan niets doen.
Gewenste Oplossing:
Volledige restitutie van de bestelling. Bijscholing van de klantenservicemedewerkers in een minimumniveau van klantvriendelijkheid en begrip zou ook geen kwaad kunnen.