Klacht: Kraan die na 1 (!) jaar nog steeds niet vastzit

op 20 augustus 2017 over Keuken Kampioen in de categorie Keukenleveranciers

Inmiddels hebben wij een jaar een keuken van de KK. Sinds het begin hebben wij al last van een loszittende kraan. Inmiddels zijn we 1 jaar en 7 servicemonteurs en afspraken verder en GEEN ENKELE servicemonteur had de benodigde kennis en vaardigheden om de kraan vast te zetten.
Een overzicht:

Monteur 1: “inderdaad de kraan zit los, ik zal deze direct vastdraaien”. Probleem tijdelijk opgelost.

Monteur 2: “Ik heb een extra hulpstuk nodig (een metalen ring), echter deze heb ik niet bij me. Een volgende afspraak zal ik deze monteren”.

Monteur 3: “De metalen ring is inmiddels gemonteerd, nu moeten de problemen voorbij zijn”. (U raad het al, kraan zit weer los).

Monteur 4: “Ja, nee de vorige monteur heeft het verkeerd gedaan. Ik haal de ring er tussenuit, want het moet gewoon zonder ring kunnen”. Kraan vastgezet, maar weer na een aantal dagen los.

Monteur 5: “Het gat wat geboord is in uw keukenblad is ovaal (er is scheef geboord). Maar dit kunnen wij makkelijk oplossen door (alweer) een metalen ring EN een nieuwe kraan. Deze heb ik alleen nu NIET bij me”.

Monteur 6+7 (dit maal met 2 man sterk) “Wij hebben de nieuwe kraan met metalen ring geïnstalleerd. De problemen zouden nu voorgoed voorbij moeten zijn!”.
Maar wederom zat de kraan na verloop van tijd los!

Hierna heb ik enigszins boos opgebeld om te vragen hoe moeilijk het kan zijn om een kraan vast te zetten. Geen enkele oplossing schijnt mogelijk te zijn. Uiteindelijk is mij een servicemonteur beloofd die zou komen beoordelen of de keuken naar behoren is gemonteerd (en of er fouten zijn gemaakt).

Monteur 8: “De kraan heb ik nu weer vastgezet hoor!” Ik: maar u zou toch controleren of dat de keuken op de juiste manier is gemonteerd? ………MONTEUR wist van niets!!!

Eind van de rit: een jaar verder, 7 afspraken verder en nog STEEDS een loszittende kraan.
Wederom een boos telefoontje: de oplossing die zij met hoge uitzondering konden maken was: u mag een nieuwe kraan uitzoeken die wel past in uw keuken……maarrrr, mocht deze enige meerprijs hebben dan moet u die wel bij betalen.
Het is werkelijk niet te geloven, KK maakt fout op fout, en nu mag ik ook nog bij betalen voor een eventuele duurdere kraan dan die er nu inzit?? Uiteraard ben ik hier niet mee akkoord gegaan.

Voor nu is er een afspraak gemaakt met de Hoofd Service Monteur die komt beoordelen of de keuken naar behoren is gemonteerd. Dit zou al eerder bij de laatste monteur gebeurd moeten zijn, maar dat was niet het geval: de monteur wist van niets.
Ik ben zeer sceptisch en eigenlijk verwacht ik dat de volgende afspraak wederom een doodnormale monteur op de stoep staat die de kraan komt vastdraaien.

Wordt vervolgd, maar de maat is vol. Mijn eerstvolgende afspraak zal met mijn rechtsbijstand zijn als dit probleem niet wordt opgelost!

Zoals al eerder is aangegeven: tijdens de installatie van de keuken is het keukenblad verkeerd gezaagd waardoor het gat voor de kraan ovaal is. Het steeds weer vastdraaien heeft dus geen enkele zin.

Ik eis daarom een nieuw keukenblad.

Daarnaast eis ik een schadevergoeding van de KK, omdat wij nu al 7 keer een dagdeel thuis moeten blijven voor de monteur. Een enkele keer is geen probleem, maar 7 afspraken zijn ook 7 halve dagen verlof die wij hebben moeten opnemen. Buiten proportioneel.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Keuken Kampioen over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Keuken Kampioen in behandeling genomen

Bericht van Keuken Kampioen

2 maanden geleden - Beste meneer/mevrouw Salmans, Ik schrik nogal van uw verhaal. Wat vervelend om te lezen dat de kraan nog steeds niet juist is geïnstalleerd. Ik ga uw klacht direct in behandeling nemen. Er wordt zo spoedig contact met u opgenomen. Met vriendelijke groet, Sophie - Webcare Keuken Kampioen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Keuken Kampioen een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Keuken Kampioen

Heeft op 22 augustus 2017 om 09:38 geantwoord

Beste meneer/mevrouw Salmans,

Van de afdeling klantenservice heb ik vernomen dat er een afspraak staat gepland op 6 september met een teamleider van onze montage. De monteur zal tijdens dit bezoek samen met u kijken naar een gepaste oplossing. Mocht u nog verdere vragen hebben betreft de afspraak dan verwijs ik u graag door naar mijn collega's van de klantenservice.

Sophie - Webcare Keuken Kampioen

Alle klachten die gemeld zijn door tjhsalmans