Mijn Klacht:
Sinds enige tijd ben ik klant van KPN Mobiel, én tevreden. Maar, sinds enkele maanden gaat mijn internetbundel (2 GB na verdubbeling vanwege thuis all-in-one) ineens zeer snel er doorheen, ondanks dat mijn internetgebruik niet veranderd is. Volgens de klantenservice komt dit door het o-zo-snelle 4G netwerk, wat meer data verbruikt.
Gelukkig is het internet van KPN ‘onbeperkt’, waardoor je niet hoeft bij te betalen na het bereiken van het tegoed, maar kom je terug in het stenen tijdperk met 156kb/s. Ofwel: een internetpagina wordt überhaupt niet geopend, en het binnenhalen van een mailtje duurt geruim een half uur.
De klantenservice verwijst op de vraag waarom dit zo traag is en waarom dit niet eerder vertelt is bij de aanschaf terug naar de algemene voorwaarden, die – mijns inziens – niet worden voorgelegd op het moment dat de telefoon in de KPN-winkel wordt aangeschaft. Staaltje slechte communicatie en valse verkoop. Op deze wijze is het zinloos om bij KPN aan te blijven, aangezien de reden juist was dat ik een trage verbinding had met andere partijen.
Gewenste Oplossing:
Meer MB's in de bundel (klanten met dezelfde telefoon én hetzelfde abonnement hebben ondertussen 7GB, terwijl ik maar 2GB heb), óf het versnellen van het internet naar een 3G snelheid na bereiken van bundel.