Mijn Klacht:
Voor mijn moeder die haar telefoon met Simkaart verloren is wilde ik een nieuwe simkaart aanvragen. Natuurlijk begrijp ik dat als ik met een ander nummer bel en niet alle gegevens bij de hand heb dat mij geen simkaart toe gezonden kan worden. Dat was ook niet mijn vraag. Ik vroeg of het mogelijk was om aan het bij KPN bekende adres van mijn moeder een brief te zenden waarin zij de aanvraag van de nieuwe simkaart kon bevestigen en tevens kon bevestigen dat zij een wijziging naar een nieuw contract wilde met een lagere prijs. Een Sim only abonnement. Er hoefde dus niets naar mijn adres. Alleen de bij KPN bekende gegevens moesten gebruikt worden.
Ik kreeg te horen dat KPN mijn moeder op haar mobiel zou kunnen bellen om een ander bevestigd te krijgen. Maar ja, daar zat het probleem. Geen simkaart, geen reactie………
Mijn moeder raakt helemaal in de war wanneer ze door 36 keuze menu’s moet.
Heeft mijn moeder uiteindelijk iemand aan de lijn maar dan weet ze weer niet welk mobiel nummer ze moet noemen. (in de tussentijd namelijk even een prepaid kaartje in de telefoon gedaan zodat ze toch op een bepaalde manier bereikbaar is). Zij spreekt af met die dame dat ik die dame weer terugbel zodat ik een en ander duidelijk kan maken, maar dan krijg ik natuurlijk weer iemand anders aan de lijn en zijn niet alle gegevens in de gesprekshistorie bewaard dus kan deze dame weer niets voor mij doen……..
Als je vraagt om een leidinggevende dan krijg je die niet aan de lijn. Een klachten nummer is niet bekend.
Ik zou mijn moeder willen adviseren het abonnement op te zeggen en een andere aanbieder te nemen omdat dit geen klantvriendelijke behandeling is.
Zijn er geen mogelijkheden om mensen op leeftijd gewoon weer via de gebruikelijk weg te benaderen via een papieren brief?
Aangezien ik niet weet of deze klacht bij KPN zelf aankomt schrijf ik hier verder geen persoonlijke gegevens zoals telefoonnummers enz in maar ik hoop dat ik via email of telefoon in ieder geval een reactie krijg.
Zo niet dan zal ik mijn klacht verder kenbaar maken aan de wereld en kijken of ik een en ander kan aankaarten bij bijv. Kassa.
met vriendelijke groeten,
Bernadette
Gewenste Oplossing:
De oplossing zou kunnen zijn als KPN gewoon een brief aan mijn moeder schrijft naar het bij hun bekende adres waarin mijn moeder kan bevestigen dat ze inderdaad een nieuw simkaart wil ontvangen en dat ze haar abonnement wil omzetten naar een Sim only voor 300 belminuten per maand voor iets van 16,-.
KPN zou ook mijn moeder mogen bellen op haar vaste nummer. Beide opties zijn goed.
