Klacht: Kosten buiten bundel

op 22 januari 2014 over Vodafone in de categorie Mobiele Telefonie

Beste Vodafone,

Ik was op mijn telefoon op niet nader te noemen websites aan het browsen toen ik plotseling een smsje kreeg waarin het volgende stond: “Gratis bericht: je maakt gebruik van abonnement mpornvideo 1, de kosten zijn € 5,00/Week.” Etc.
Ik was op dat moment een beetje ongerust, maar bedacht toen (achteraf heel dom) dat het niet echt was en dat als ik niet er achter aan zou gaan ik ook niets zou hoeven betalen. Ik heb namelijk nergens iets ingevuld. Geen telefoonnummer, nergens op ok geklikt. Dus hoe ik aan dit abonnement kom is mij een groot raadsel.
Nu heb ik inmiddels wel 10 euro betaald en zal de komende maand waarschijnlijk 15 euro er aan moeten betalen. Ik heb het abonnement inmiddels stopgezet, maar ik wil mijn geld natuurlijk graag terug.
Dit is een duidelijk geval van oplichterij!
Maar wat ik dus echt niet snap is dat ik als klant bij Vodafone hier niet tegen beschermd ben. Ik ben slachtoffer geworden van een bedrijf dat ILLEGAAL geld van mensen steelt. Hoe kunnen jullie dat toelaten? Jullie halen geld van mijn rekening en ik krijg van jullie belminuten etc. Maar 10 euro aan een of ander vaag ‘iets’ betalen hoort daar niet bij en jullie horen dat tegen te houden lijkt me!

Dus de enige oplossing waar ik tevreden mee ben is dat:
a) Ik mijn geld terug krijg en
b) Jullie dit bedrijf op een zwarte lijst zetten ofzo, zodat niet ook andere mensen hier het slachtoffer van worden.

Alle klachten die gemeld zijn door wbkalk