Klacht: Kosten

op 10 augustus 2017 over Eneco in de categorie Energieleveranciers

Als ik GEEN GAS gebruik dan rekent Eneco toch 0,58 per dag , klantenservice van Eneco kon niet uitleggen waarom

Als duidelijk is waarom ik moet betalen voor iets wat ik niet krijg

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Eneco over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Eneco in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Eneco een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Eneco

Heeft op 10 augustus 2017 om 15:29 geantwoord

Beste Pkr,

Dank voor uw bericht over de dagelijkse kosten zonder gasverbruik.

Allereerst spijt het ons dat u van de Klantenservice geen antwoord heeft ontvangen. Zij hadden u de juiste informatie direct moeten geven. De kosten die u hier ziet, zijn alles inclusief. Hierin zitten dus ook de vaste kosten zoals vasrecht en transport. Vandaar dat u ook bij geen verbruik, een bedrag ziet staan.

Ik hoop het zo duidelijk aan u te hebben toegelicht.

Kelly, medewerkster Eneco

Reactie van de melder van de klacht Pkr

1 maand geleden - Antwoord eneco niet voldoende , transportkosten e.d. worden apart berekend

Bericht van Eneco

1 maand geleden - Beste Pkr, Bedankt voor uw reactie. Spijtig dat u ons antwoord niet aanneemt. Toch is dit antwoord juist. In de kosten die u ziet op Mijn Eneco, zijn de vaste kosten meegenomen. Als er daadwerkelijk minimaal gasverbruik is terwijl u niet thuis bent, dan is het aannemelijk dat dit afkomstig is van de boiler die het water op temperatuur houdt. Met vriendelijke groet, Kelly, medewerkster Eneco

Reactie van de melder van de klacht Pkr

1 maand geleden - Beste Kelly , Het zou aannemelijk zijn als ik een boiler had , maar ik heb geen boiler , ik heb een geiser en een moederhaard die ik uit heb gezet om mijn verbruik te controleren . Uw reactie is vreemd , eerst werd gezegd het zijn transportkosten, en nu een boiler die ik niet bezit. Dus graag nu een eerlijk antwoord waarom er 0,58 betaal zonder gebruik van GAS. groet PvdK

Bericht van Eneco

1 maand geleden - Beste PvdK, Ik kan niet zien of u een boiler of een geiser heeft. Ik gaf u daarom graag een mogelijke oorzaak van daadwerkelijk gasverbruik. In uw geval blijft dus ons eerste antwoord van kracht. Met vriendelijke groet, Kelly, medewerkster Eneco

Reactie van de melder van de klacht Pkr

1 maand geleden - Beste Kelly , Dit is een antwoord van niks , het is nog steeds niet duidelijk waarom ik 0,58 per dag moet betalen zonder gasverbruik , u heeft twee mogelijke oorzaken aangegeven die allebei niet van toepassing zijn , u weet het dus duidelijk niet , misschien is er iemand die hier meer van af weet ? groet PvdK

Heeft op 11 augustus 2017 om 15:57 geantwoord

Het laatste antwoord van Eneco \" Als er daadwerkelijk minimaal gasverbruik is terwijl u niet thuis bent, dan is het aannemelijk dat dit afkomstig is van de boiler die het water op temperatuur houdt \". Er is helemaal geen minimum gas verbruik , ik heb alles uitgezet , dus geen enkel apparaat gebruikt gas , is het zo moeilijk om dit duidelijk te maken ? Dus nogmaals , waarom rekent u 0,58 per dag voor iets wat niet verbruikt wordt ?

Alle klachten die gemeld zijn door Pkr