Klacht: Koelvriescombinatie combinatie SCT71900S0

op 22 juni 2017 over AEG in de categorie Electronica - Wasmachines

Deze koelvriescombinatie 4 jaar geleden gekocht. In het 1 e jaar al een monteur over de vloer gehad omdat er iets piepte. Deze man zei uw koelkast heeft geen piep bij het open laten staan van de deuren. Hij heeft ons toen uitlegd dat onze koelkast wel een No-frost koelkast was, maar dat hij wel elk jaar 48 uur uitgezet moest worden, dit vond ik heel raar. No-frost is no- frost lijkt mij. Maar niet bij Aeg. Heb toevallig het boekje weer eens bekeken, maar daar staat in dat hij NIET meer ontdooit hoeft te worden. Dus dat klopt niet. Deze piep was er later ook, maar niet altijd en soms maanden uit elkaar. Uiteindelijk ging hij na 3 jaar veel vaker piepen, maar ja je hebt geen garantie meer. Dus kun je alles zelf betalen. Nu na 4 jaar is de vriezer er helemaal mee gestopt. Wat een Super garantie van AEG hè. Hij heeft dus gewoon vanaf al problemen met de condensator gehad, maar de monteur heeft dat niet herkend. En nu konden we na 4 jaar een nieuwe koelvriescombinatie kopen. Zal AEG zeker niet aanbevelen aan iedereen die ik ken.

Als AEG iets had gedaan met mijn klacht toen ik belde.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar AEG over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door AEG in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat AEG een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

AEG

Heeft op 29 juni 2017 om 14:43 geantwoord

Geachte mevrouw Bakker,
Volgens onze gegevens is de technicus juli 2013 geweest en heeft toen uitleg gegeven over de werking van het apparaat nadat hij geen defect heeft geconstateerd. Nadien zijn er geen meldingen geweest en hebben wij jammer genoeg geen gelegenheid gehad om u te helpen. Naar aanleiding van uw opmerking over no-frost hierbij de uitleg. De No-Frost technologie zorgt ervoor dat de ijsvorming die in uw vriezer ontstaat, binnen afzienbare tijd wordt afgebroken, waardoor u zelf niet meer hoeft te ontdooien. De ontdooicyclus heeft bij normaal gebruik voldoende tijd om de ontstane hoeveelheid ijsvorming af te breken. Echter door bijvoorbeeld het plaatsen van lauwwarme producten in de vriezer of het veelvuldig openen, langdurig openstaan of niet goed sluiten van de deur wordt er extra ijs gevormd. Deze extra ijsvorming geeft de ontdooicyclus niet genoeg tijd om het ijs af te kunnen breken. De cyclus is dan verstoord. In dat geval is ontdooiing noodzakelijk om de normale cyclus weer op gang te brengen.
Wij raden u dan ook aan om, wanneer u merkt dat er ijsvorming in uw vriezer ontstaat, het apparaat gedurende 2 dagen uit te zetten (stekker uit stopcontact halen) zodat het apparaat volledig kan ontdooien. Daarna is de normale ontdooicyclus van uw No-Frost vriezer weer geactiveerd.
Hopende u hiermee u voldoende geïnformeerd te hebben.
AEG
Webcare
Hennie

Heeft op 30 juni 2017 om 18:21 geantwoord

Dit is echt een slap verhaal. De 1e monteur heeft niet herkend dat er wat met onze koelkast aan de hand was. Daarna werd heel langzaam de klacht erger en pas na de 2 jaar garantie werd het veel erger. Ik heb begin dit jaar gebeld naar de klantenservice maar kreeg direct te horen. Uw koelkast is ouder dan 2 jaar, dus geen garantie. Nieuwe motor moest erin, nieuwe compressor, voorrijkosten, kosten monteur. Ach dan weet je het wel. En dan voor een koelkast die elk jaar 48 uur uit moet staan. Daar beginnen we niet aan. Hele slechte service van AEG. Koop hier nooooooooiiiiitttt meer iets van.

Alle klachten die gemeld zijn door Kitty Bakker