Klacht: Koelkast 1,5 jaar oud: rubber in deur gescheurd.

op 09 augustus 2017 over AEG in de categorie Electronica - Wasmachines

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Rubber in deur gescheurd. Deur sluit hierdoor niet meer goed.
Koelkast AEG Santo is 2 februari 2016 geleverd en – na normaal gebruik- nu een fikse scheur in het rubber. Zodra ik eraan kom scheurt het verder.

Contcat opgenomen met de klantenservice van BCC: nul op het request want het valt niet onder de garantie. ER wordt geen oplossing geboden maar het nummer van Electrolux wordt aan mij doorgegeven.
Met hen gebeld: de oplossing is
1. monteur bestellen: bij produktiefout zijn de kosten voor hun ( rond 225 euro) anders voor ons
2. nieuw rubber is niet mogelijk, de hele deur moet vervangen!!!! kosten 129 euro excl. monteren en verzenden

Gewenste Oplossing:

Een koelkast van 1,5 jaar oud van zo'n gedegen merk mag toch nog geen kapotte rubbers hebben?
IK ben tevreden wanneer AEG/Electrolux ons een nieuwe deur opstuurt. Dan willen we hem zelf wel monteren.
Daarnaast wil ik mijn onvrede uiten over BCC, zeer slechte service ( "had u de extra service van 59 euro maar moeten nemen" )

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar AEG over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door AEG in behandeling genomen

Bericht van AEG

1 week geleden - Geachte heer / mevrouw Tuinhof, Dank voor uw bericht. We vinden het vervelend om te horen dat u problemen heeft met uw koelkast. Of een defect onder de garantie valt is altijd ter beoordeling van onze technicus. Wij kunnen hier op afstand geen uitspraken over doen. Meer informatie over de garantie kunt u vinden in onze garantievoorwaarden. U geeft aan dat u vindt dat het rubber nog niet mag scheuren na 1.5 jaar. Over klachten rondom de verwachting van uw apparaat verwijzen wij u naar BCC daar zij uw wettelijk aanspreekpunt zijn. Meer informatie over uw rechten en plichten als consument kunt u teruglezen op www.consuwijzer.nl. Met vriendelijke groet, Iris AEG Webcare

Reactie van de melder van de klacht Tuinhof

1 week geleden - Beste Iris, Dank voor uw bericht. Na telefonisch contact met de technische afdeling en de Consumenten afdeling van Electrolux kregen we het advies naar BCC te gaan. Dit hebben we gedaan en hebben het probleem uitgelegd, zelfs met foto's erbij. De reactie was : "Had u maar de extra service moeten kopen van 59 euro" en verder dat ze niets voor ons konden doen. Behalve dan een nieuwe deur bestellen ( kosten bij BCC ca 200 euro en dan nog de montage). Wel eventueel, uit coulance, een korting op de aankoop van een nieuwe koelkast. Al met al zijn we definitief deze winkel uitgegaan met een heel vervelend gevoel. Wat ook bleek na contact met Electrolux is dat we het rubber niet kunnen vervangen maar dat dat vast zit aan de deur. Dus ons probleem met het rubber vraagt om een hele nieuwe deur! Deze kost bij Electrolux 129 euro. Zonder montage/voorrijkosten (99 euro). En voor kosten van Electrolux als blijkt dat het een produktiefout is, maar hoe is dit aan te tonen? Ik kan alleen met de hand op mijn hart zeggen dat ik de rand niet heb stukgemaakt, alleen schoongemaakt. Maar hoe kan ik dat bewijzen? Wij zitten nu met een koelkast met een gescheurd rubber, die slecht sluit ( niet meer vacuum ) en onhygienisch is. En dat hadden we bij aankoop van deze AEG ( goed merk! we hebben vaker AEG gehad, en nooit problemen! ) niet verwacht, de koelkast is nl pas 1,5 jaar oud. Misschien kunt u ons verder helpen? Met een groet, Els Tuinhof

Alle klachten die gemeld zijn door Tuinhof