Klacht: Klarna ONBETROUWBAAR, SCHENDT VOORWAARDEN EN WILT JE GRAAG, SNEL EN VALS EXTRA GELD AFTROGGELEN!

op 28 mei 2020 over Klarna in de categorie Betalingsdiensten

Ik bestelde bij PerrySport op 6 april 2 ballen (bestelnr 70685477), een Nike basketbal en een Adidas voetbal voor mijn zoon met optie achteraf betalen via samenwerkingspartner Klarna.
De belofte bij “achteraf betalen”is, dat je pas een betaalverzoek krijgt na ONTVANGST goederen. Zie leverancierswebsite met Klarna voorwaarden: https:www.perrysport.nlcustomer-serviceklarna
In de praktijk wordt deze VOORWAARDE STANDAARD AAN DE LAARS GELAPT!
De basketbal ontving ik ca 4 dagen later op 10 april, terwijl BETAALVERZOEK al 6 APRIL BINNEN WAS..?!
PerrySport stuurde een email dat de Adidas bal apart zeer vertraagd en na 2 weken pas door Adidas zelf zou worden verzonden, echter ik ONTVING BETAALVERZOEK KLARNA GELIJK op 7 april! Hoe is dat mogelijk..?!
Omdat de Nike basketbal relatief gauw na betaalverzoek Klarna binnen was betaalde ik dit op 13 april. Echter omdat het betaalverzoek Adidas bal helaas niet -ZOALS IN VOORWAARDEN BELOOFD!- parallel liep met de levering, wist ik niet meer dat er iets nog openstond. (ook omdat ik rond die tijd een longontsteking kreeg)

Verder ontving ik GEEN HERINNERING, maar gelijk een AANMANING per brief in mei inclusief E 13,50 aanmaningskosten. (en mocht er herinnerd worden, dan vis je die ene ielige e-mail niet zo makkelijk op door de skala aan niet serieuze ongevraagde reclame berichten .. inmiddels gelijk stopgezet!). Sterker nog, de meeste bedrijven herinneren minstens 2x zonder bijkomende kosten, wat een fatsoenlijke policy is..
Ik betaalde de hoofdsom van de 2e bal gelijk na ontvangst van genoemde brief, echter niet de aanmaningskosten. Omdat ik dat buitengewoon unfair en onredelijk vind.

Op deze wijze heeft het weinig zin om zaken te doen met zulke partijen.. Ik heb reeds een week geleden PER EMAIL EEN KLACHT INGEDIEND bij Klarna klantenservice ( PerrySport klantenservice), echter zonder reactie !!

(Ps. Van Klarna is bekend dat ze amper reageren, ook niet op mijn email!, en of bereid zijn te gaan voor een fatsoenlijke oplossing.. En doen dit soort online klachten in het algemeen af met een vage en algemene copy-paste reactie..terwijl in dit geval het meer dan CONCREET IS.. zie maar de online klachten historie)

Ik wil dat u wakker wordt en CONCRETE actie onderneemt !!

1. kwijtschelden aanmaningskosten
2. excuses werkwijze betaalverzoek proces

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Klarna over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Klarna in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Klarna een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Klarna

Heeft op 28 mei 2020 om 15:22 geantwoord

Beste Radj02,

Bedankt voor het delen van je ervaring. Wij vinden het vervelend dat je een negatieve ervaring met onze services hebt.

Wij hebben je reeds al een antwoord op deze kwestie gegevens via een ander klachtenkanaal. Wij willen je dan ook vriendelijk verzoeken deze door te nemen voor meer informatie betreffende je kwestie.

Mocht je meer inhoudelijke informatie willen weten betreffende deze bestelling, dan kan onze klantenservice je hier verder over informeren. Je vindt de contactgegevens van onze klantenservice op www.klarna.comnlklantenservice .

Alsnog een hele mooie dag gewenst!

Groet,

Selwyn

Heeft op 29 mei 2020 om 16:03 geantwoord

Let wel! KLACHT NIET OPGELOST !

Klarna LAPT EIGEN VOORWAARDEN AAN HAAR LAARS, MAAR GEBRUIKT DEZE ALS DEKMANTEL OM DE KLANT VERVOLGENS KEIHARD AAN TE PAKKEN

Klarna sjoemelt met eigen voorwaarden en negeert de klant als deze daarop reageert en blijft als dekmantel een eenzijdig monotoon geluid van voorwaarden rondbazuinen.. Daarmee komt zij zeer HALSSTARRIG, KLANTONVRIENDELIJK en LISTIG over..

Het listige van de werkwijze van Klarna zit hem hierin:
Hun CORE activiteit als zg factoring onderneming is debiteuren ‘kopen’, dus de facturen van leverancier zelf betalen en deze op de klant verhalen. Echter wat zij doen is echt ALLES in het werk stellen om de klant zoveel mogelijk uit te kleden.. waarbij geen listen en trucjes bespaard blijven.
Zo gaat hun BETAALVERZOEK VEEL SNELLER uit dan de voorwaarden toestaan, HET HERINNEREN is VALT NIET OP (soms geheel niet en indien wel tussen hun reclame-email troep waarmee ze je inbox vol spammen). Normaal staat bij een fatsoenlijk bedrijf in onderwerp “LET OP !” of “VOORKOM AANMANINGSKOSTEN!” of “LAATSTE KANS!”.. en bij hen slechts het schamele “actie vereist herinnering voor je bestelling ’ wat hetzelfde is als de vele verzoeken van energieleveranciers, vergelijkingswebsites of andere malafide bedrijven die je ongevraagd lastig vallen..
Verder komt er GEEN FATSOENLIJKE 2e HERINNERING, echter DIRECT DE MOKERSLAG VAN AANMANINGSKOSTEN (soms veel meer dan de koopsom) en evt snel daarna INCASSOKOSTEN. In dit proces mag je hemel en aarde bewegen maar je komt er niet tussen. Ondanks dat ze onrechtvaardig handelen en jaarlijks honderden miljoenen aan ons verdienen. Dus het beste advies is de kosten maar betalen anders lopen die alleen maar op (evt met een klacht een ander waarschuwen) en voor de rest, wegblijven van hen..!

PS Ga niet prat van Trustpilot waar ze ook tussen staan. Komt weinig betrouwbaar over als Klarna hier in extremen van vrnl 1 en 5 gerecenseerd wordt.. en zeker gelet op de inhoud berichten.. dan voel je nattigheid.. Zou me niet verbazen dat hun malafide praktijken ook hier ingebed zijn..

Alle klachten die gemeld zijn door radj02