Klacht: Klachtenafhandeling is te moeilijk gemaakt voor bedrijven door minimaal aantal woorden in te stellen voor een reactie.

op 08 mei 2017 over Klacht.nl in de categorie Klachtensite

Eerder kon een klacht door een bedrijf in behandeling worden genomen en zat er aan de tekst die een bedrijf naar de “klager” stuurt als oplossing geen minimale lengte.
De minimale tekstlengte is nu zo lang gemaakt dat je “onzin” moet gaan verzinnen om de minimale lengte te behalen want anders wordt de klacht niet “in behandeling” genomen.
Als bedrijf wordt je zo ontmoedigd om hem in behandeling te nemen en dit werkt averechts voor de “klager”.

Het minimaal aantal woorden voor een bedrijfsreactie er weer afhalen.

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Klacht.nl over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Klacht.nl in behandeling genomen

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Klacht.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Klacht.nl

Heeft op 08 mei 2017 om 18:42 geantwoord

Beste Rene_,

Bedankt voor je feedback. Zowel consumenten als bedrijven stoppen veel energie in het oplossen van klachten op Klacht.nl. Enerzijds beschrijven consumenten niet alleen uitvoerig wat hun klacht is, maar ook met welke oplossing ze tevreden zijn. Daarmee helpen ze jullie aan zoveel mogelijk informatie, zodat bedrijven zo goed en zo snel als mogelijk de klacht kan oplossen. Anderzijds vragen we bedrijven niet alleen om een persoonlijke oplossing, maar ook om een minimaal aantal woorden (slechts 50) te gebruiken. Hiermee verhogen we niet alleen de kwaliteit van alle oplossingen, maar verkleinen we ook het verschil in de kwaliteit van de beschreven oplossingen van bedrijven.

Ik hoop op jullie begrip hiervoor.

Tom
tom@klacht.nl

Heeft op 09 mei 2017 om 10:24 geantwoord

Beste Tom,

Bedankt voor je antwoord.
Kwaliteit en een persoonlijke oplossing zijn niet per definitie beter of gelijk als een oplossing 50 woorden lang is. Voor mij is het antwoord dan ook geen oplossing.

Rene

Ps dit waren 38 woorden en ik zou er dan nog 12 bij moeten verzinnen..

Reactie van de melder van de klacht Rene_

6 maanden geleden - Ook is het apart dat de Klacht nu op "opgelost" staat, terwijl er alleen een uitleg is gegeven waarom de 50 woorden zijn ingesteld, een oplossing is er mijns inziens nog niet geboden...

Alle klachten die gemeld zijn door Rene_