Klacht: Klachtafhandeling

op 18 april 2017 over Durlinger Schoenen in de categorie Kledingwinkels

Kinderschoenen zijn 1 week na aankoop onherstelbaar beschadigd aan de neus. Volgens Durlinger ligt dit aan het gebruik (externe factoren zoals stoten, vallen e.d.) i.c.m. het materiaal van de schoen.
Naar mijn mening betekent dit dat er een materiaal is gekozen dat niet geschikt is voor kinderschoenen. Ik heb dit nog nooit eerder gehad met kinderschoenen en het gedrag van mijn dochter is echt niet anders geworden. Schoenen zijn gekocht via de webshop van Durlinger. Volgens filiaalleider had ik dit ook beter niet kunnen doen omdat ik nu geen goed advies heb kunnen krijgen. Familycard heb ik tot nu toe afgewezen omdat ik geen overbodige pasjes in mijn beurs wilde. Op de webshop werd er automatisch eentje aangemaakt. Omdat ik eerder geen familycard had, werd er getwijfeld aan het feit of ik wel een vaste klant ben. Klachtafwikkeling is hier waarschijnlijk afhankelijk van. We kopen als gezin van vijf bij Durlinger al tientallen jaren. En als je dan een klacht heb, dan zijn ze bij Durlinger in Sittard niet thuis. De schoenen zijn na één week dragen, rijp voor de prullenbak. Ik zal me verder maar niet uiten over het gedrag, communicatieve eigenschappen en empathisch vermogen van de Belgische filiaalleidster. Daar zou ik zelfs een aparte klacht over kunnen aanmelden.

Geld retour: mijn docher heeft de schoenen 2 x naar school en 1 x op Paasdag gedragen. De schoenen zijn zo bschadigd, dat deze niet meer gedragen kunnen worden. Nogmaals: mijn klacht is niet dat er sprake is van een fabrieksfout, echter wel de materiaalkeuze van de schoen dat niet geschikt is voor normaal gebruik door kinderen.

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Durlinger Schoenen over deze klacht.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Durlinger Schoenen in behandeling genomen

5 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Durlinger Schoenen een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Durlinger Schoenen

Heeft op 02 mei 2017 om 10:40 geantwoord

Hoi Chantal,
De klacht inzake de kindersschoenen is in behandeling genomen. Vervelend dat je een minder goede ervaring met Durlinger Schoenen hebt gehad. We proberen er alles aan te doen om onze klanten tevreden te houden. Als het goed is, is er inmiddels telefonisch contact geweest tussen jou en onze verkoopdirecteur inzake je klacht.
Durlinger Schoenen

Alle klachten die gemeld zijn door Chantal Janssen