Klacht: klacht wordt niet behandeld

op 22 april 2016 over Eneco in de categorie Energieleveranciers

In 2015 werd een nieuwe zogenaamde slimme meter geplaatst waarbij bleek dat de laag tarief meter niet werkte en daardoor werd het verbruik
op de hoog tarief meter geregistreerd
Op 15 mei 2015 kreeg ik bericht van de klantenservice dat het verbruik
bij de e.v. jaarafrekening zou worden gecorrigeerd op basis van historie. Omdat de correctie bij de jaarnota uitbleef heb ik jullie een bericht gestuurd via mijn Eneco op 15 maart.
en Vera Boschart 15 mei 2015
Na een aantal dagen ben ik door een dame bij jullie gebeld dat e.e.a. onderzocht zou worden en dat ik op korte termijn een correctie tegemoet kon zien.
Darna niets meer vernomen ook niet nadat ik via mijn Eneco 3 x een bericht heb gestuurd en naderhand op 14 april jl een e-mail naar de klantenservice de vraag wanneer mijn klacht eindelijk eens zou worden behandeld. Ik bel vandaag naar Eneco en sta 12 minuten in de wacht en heb uiteindelijk maar opgehangen
Ik vind dat Eneco mij onbeschoft behandeld.

Als er een correctie plaats vind en bovendien antwoord krijg waarom deze klacht niet wordt behandeld.
En excuses zou op z'n plaats zijn met een compensatie voor de kosten/tijd die ik er in steek om de klacht behoorlijk behandeld te krijgen.
Met deze behandeling denk ik er sterk over om per expiratie datum 1 juli
a.s. een andere betrouwbare leverancier te zoeken

- klant nummer:16594703-2

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Eneco over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Eneco in behandeling genomen

Bericht van Eneco

1 jaar geleden - Beste heer Goes, Bedankt voor het indienen van uw klacht. Er zijn inderdaad wat e-mails van u binnen gekomen die we naar ons weten ook beantwoord hebben of u terug hebben gebeld om u verder te informeren. Om alles duidelijk te krijgen: Op de jaarnota van 16 maart 2016 zie ik wel een verdeling in het hoog- en laagtarief staan op de nieuwe meter. De meterstanden van 22-04-2015 t/m 15-02-2016 zijn voor het normaaltarief 1052 en voor daltarief 1176. (Zie pagina 2 van de jaarnota bovenaan) Wat moeten wij aanpassen volgens u? Dan ga ik er verder mee. Het verzoek voor de correctie is eerder ingediend, maar waarschijnlijk heeft u niets meer vernomen omdat er al een correctie in het verbruik is geregeld en direct op deze jaarnota is genoteerd. Ik verneem het graag. Met vriendelijke groet, Danielle Eneco

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Eneco een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Eneco

Heeft op 03 mei 2016 om 10:19 geantwoord

Beste heer Goes,

Ik verneem het graag.

Danielle
Eneco

Heeft op 13 mei 2016 om 13:11 geantwoord

Berte Danielle,

Mijn e-mail zijn niet beantwoord.
Ik ben 1 x door een dame teruggebeld en met haar afgesproken dat Eneco mij
een overzicht zou verstrekken inzake de berekening van de kapotte meter.
Immers er is over een bepaalde periode alles op het hoge tarief gemeten.
Aan het overzicht is geen berekening weergegeven oude en nieuwe meter.
Ik zou een duidelijke berekening/overzicht ontvangen en dat is niet gebeurd.
Bovendien heb ik een aantal malen een bericht via mijn account van Eneco gestuurd en bovendien per mail waarop niet wordt gereageerd.
Ook een aantal keren getracht tegen het ongelofelijk hoge absurde tarief telefonisch contact 0,45 cent per minuut te krijgen en ik bleef tot ik er genoeg van kreeg in de wacht staan.
Service staat niet echt in het vaandel van Eneco en ik zal zeker per expiratie datum 1 juli a.s. op zoek naar een andere leverancier

Bericht van Eneco

1 jaar geleden - Beste heer Goes, Erg vervelend natuurlijk dat u niet volledig bent geïnformeerd. Op de jaarnota van 30 maart 2016 hebben we wel degelijk de meterwisseling verwerkt en is de verdeling in het normaal- en daltarief al automatisch in orde gemaakt. In mijn vorige bericht hier op klacht.nl heb ik voor de duidelijkheid ook het verbruik van het normaal- en daltarief genoteerd, zodat u weet hoe we het hebben verdeeld. Ik hoop dat het zo duidelijker voor u wordt, want naar ons weten is de verdeling correct. Met vriendelijke groet, Danielle Eneco

Alle klachten die gemeld zijn door goeswim