Klacht: Klacht: reparatiekosten autoband verhalen op de ANWB

op 27 mei 2021 over ANWB in de categorie Pechhulpdiensten

Nieuw vennep, 27-05-2021

Beste mensen,

Afgelopen zondag ben ik door de ANWB-motorpech geholpen i.v.m. een lekke autoband (rechts achter). De monteur heeft toen een spijker in de band gevonden en een prop daarin gedaan. De band was wat opgedroogd, maar volgens de monteur kon ik hier nog wel een tijd meerijden, omdat het bandprofiel nog goed was.

De volgende dag zag ik dat dezelfde band wat zachter was geworden. Op woensdagochtend 26-05-2021 wilde ik naar mijn werk gaan en zag dat de band helemaal leeg was. Ik heb toen de auto van mijn vrouw gepakt en ben daarmee naar het werk gegaan. Bij terugkomst, in de middag, heb ik nogmaals uw organisatie opgebeld voor hulp. Een andere monteur heeft toen slechts de band opgepompt. De band is niet eraf gehaald en hij heeft de band nauwelijks onderzocht. Hij zag slechts scheuren/barsten in de band vanwege uitdroging. Hij kon verder niets voor mij toen, aldus de monteur. Ik vond dat ik hierdoor niet goed werd geholpen, terwijl ik al jaren een potentiële klant van ANWB ben.

Vandaag, 27-05-2021, trof ik de band wederom leeg aan. Dus ben ik heel voorzichtig met de band naar de dichtsbijzijnde benzinepomp gaan rijden om deze op te pompen. Daarna ben ik naar de autodealer in Lisse gegaan, die de band heeft gerepareerd. Er bleek nog een spijker in dezelfde band te zijn, vandaar dat het telkens weer leeg liep.

Op grond hiervan heb € 27,23 kosten aan de band gehad, zie bijlage. Als de ANWB-monteur de band gisteren eraf had gehaald en deze goed had bekijken, had ik hieraan geen extra kosten gehad. Als tegemoetkoming verzoek ik u de door mij gemaakte kosten op mijn bankrekening NL22INGB0005263038 over te maken.

Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd, verblijf ik.

Hoogachtend,

I. van Ommeren

Als de ANWB mij tegemoet komt in de door mij gemaakte reparatiekosten

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over ANWB

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over ANWB nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door [email protected]