Klacht: Klacht niet opgelost, maar alleen beantwoord.

Geja17 op 14 november 2017 over UPS in de categorie Koeriersbedrijven en post

Gisteren klacht ingediend mbt UPS. Er staat nu dat de klacht is afgewikkeld. Dat klopt echter niet. UPS heeft antwoord gegeven, een antwoord wat nergens op slaat, maar de klacht dus niet opgelost. Op jullie site zie ik meteen een score staan van het percentage klachten dat is opgelost van een bedrijf. In dit geval UPS 99%. Ik denk dat het goed zou zijn op de site meteen achter het opgeloste percentage het rapportcijfer van de oplossing te vermelden, in het geval van UPS een 2,6. Dan wordt meteen duidelijk dat UPS de klachten beantwoord maar ze niet oplost! Ik denk dat UPS dit doet alsof het lijkt op klacht.nl dat zij de problemen oplossen doordat je hoog oplossingspercentage ziet. Maar van een echte oplossing is in het algemeen geen sprake!

Ik ben tevreden als mijn gisteren ingediende klacht door UPS netjes wordt afgehandeld. Vanochtend heb ik een reactie op hun zogenaamde oplossing gegeven. Ik hoop dat men daar correct op gaat reageren. Dat wil dus zeggen twee bedragen terugbetalen. En een ten onrechte verzonden factuur terugnemen.

4 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar UPS over deze klacht.

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door UPS in behandeling genomen

UPS

Heeft op 14 november 2017 om 13:21 geantwoord

Goedemorgen,

Wij hebben u al eerder vandaag exact aangeven hoe u uw klachten zsm opgelost krijgt. Zending betaald met IDEAL gaan via een ander traject dan zendingen die verstuurd zijn met een Manual Waybill. Als u het advies was eerder door ons is gegeven opvolgt, dan zal het probleem zsm zijn opgelost :

Onze excuses voor de verwarring. Wij adviseren u om contact op te nemen met onze Klantenservice via 020-5040500 aangaande de nog niet door u ontvangen Credit voor de IDEAL betaling. Zij kunnen de status van de Credit nagaan en indien nodig de juiste afdelingen inschakelen om de Credit zsm alsnog te laten verwerken.

De zending op factuur 20174608271 die u heeft ontvangen staat los van een IDEAL betaling. De factuur zal gewoon voldaan moeten worden als dit nog niet is gedaan. Mocht u vragen over deze factuur hebben, dan kunt u bellen met het telefoonnummer dat linksboven op de factuur vermeld staat.

UPS Social Media Team

Alle klachten die gemeld zijn door