Klacht: Klacht m.b.t. foutieve factuur

op 14 juli 2012 over Nuon in de categorie Energieleveranciers

Geachte lezer,

Ik dien deze klacht in namens mijn moeder van 91 jaar.
Na een langdurige revalidatiebehandeling in een revalidatiecentra na een val in haar badkamer moest mijn moeder bijna een jaar na haar val, op 30 maart 2012, noodgedwongen haar huurhuis inruilen voor het verpleeghuis.

Aangezien mijn moeder al behoorlijk op leeftijd is en zij geen vreemd volk over de vloer wil was er achterstallig onderhoud aan de woning. De woningbouwvereniging Waardwonen heeft dit in de eerste weken van april (laten) oppakken, waarna de nieuwe bewoners hun intrede hebben gedaan in het huurhuis. Op 30 maart 2012 heeft er een overdracht plaatsgevonden tussen mij (vertegenwoordiger van mijn moeder) en de woningbouwvereniging Waardwonen. Bij deze overdracht zijn de meterstanden samen met de de woningbouwvereniging Waardwonen opgenomen. Deze standen waren resp.:
* Elektriciteit 0098368
* Gas 0026449
Bovengenoemde meterstanden zijn middels een meterstandenkaart toen direct aan u verzonden.

Tot onze grote verbazing kreeg mijn moeder op 1 mei 2012 een factuur met andere meterstanden, resp.:
* Elektriciteit 0099049
* Gas 0027141

Hierna heb ik op 4 mei 2012 telefonisch contact gezocht met uw organisatie en gesproken met mevrouw Bemirel, met de toezegging dat de werkelijke meterstanden binnen 3 weken zouden worden gecorrigeerd en dat de betaling zou worden uitgesteld. Een lange stilte volgde. Op 29 mei 2012 heb ik nogmaals telefonisch contact gezocht met uw organisatie en wederom gesproken met mevrouw Bemirel, deze zou de vervaldatum van 31 mei 2012 verplaatsen, wat uiteindelijk 20 juni 2012 werd.

In een late reactie op 11 juni 2012 werd gerefereerd naar de meterstanden die door de nieuwe
bewoner waren opgevoerd. Deze zijn logischerwijze niet conform, aangezien de woningbouwvereniging Waardwonen tussentijds werkzaamheden aan de huurwoning heeft verricht en de nieuwe bewoners pas ca. medio april het pand hebben betrokken. Op 16 juni 2012 heb ik nogmaals het ondergetekende overdrachtsformulier van de woningbouwvereniging Waardwonen met daarop aangegeven de desbetreffende meterstanden d.d. 30-03-2012 aan u verzonden.

Inmiddels is op 20 juni 2012 het volledige bedrag zonder correctie en zonder verdere motivatie toch afgeschreven.

Ik verzoek u nogmaals de ondergetekende overdrachtformulieren van woningbouwvereniging Waardwonen d.d. 30-3-2012, waarop de meterstandopgave is aangegeven en de door ons ingediende meterstandenkaart als eindstand door te berekenen. Hiermee verzoek ik u tevens het teveel in rekening gebrachte bedrag z.s.m. te crediteren.

Door het formuleren van deze klacht hoop ik dat er per ommegaande een bevredigende oplossing kan worden gerealiseerd. Indien deze bevredigende oplossing uitblijft zal ik deze klacht o.a. indienen bij de Geschillencommissie Energie en Water.

In afwachting van uw kordate (re)actie.

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Nuon in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Nuon een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Nuon

Heeft op 19 juli 2012 om 09:19 geantwoord

Beste miranda_vink78,

De eindafrekening van uw moeder is gecorrigeerd. Deze ontvangt u binnen een paar dagen. Wij gaan ervan uit dat hiermee de klacht is opgelost.

Barry
Nuon Webcare

5 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Nuon beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door miranda_vink78