Klacht: Klacht ANWB: Motor onherstelbaar beschadigd door garage waar auto naar toe was gebracht op gezag van de ANWB.

op 18 juli 2012 over ANWB in de categorie Pechhulpdiensten

Klacht niet opgelost!!!

ANWB maakt zich er met een Jantje-van-Leiden af. Meldt doodleuk “Uw klacht is al bekend binnen de afdeling Team Klacht. Zij nemen binnenkort contact met u op. Uw klacht hebben wij hier om systeemtechnische redenen op opgelost gezet, de afdeling zal zo spoedig mogelijk contact met u opnemen.”

Team Klacht schrijft: “We hebben uw klacht en bijbehorend dossier van de Alarmcentrale zorgvuldig bestudeerd” en wijst naar de algemene voorwaarden. zij is niet aansprakelijk voor dergelijke schade. Verder: “Het spijt ons u te moeten mededelen, u niet verder van dienst te kunnen zijn. wellicht is uw eventuele rechtsbiistandverzekeraar of Het Europees Consumenten-centrum in staat om de veroorzaker van de schade(s) aansprakelijk te stellen” …. ” Het spijt ons dat we niet aan uw verwachtingen hebben kunnen voldoen”.

ANWB laat auto transporteren naar een garage waar zij (kennelijk) een relatie mee heeft (gedurende ons verblijf in de garage werden meerdere NL auto’s binnen gebracht).
Volkomen afhankelijk van de keuze van de ANWB voor Garage Anatole France en het binnen 4 minuten akkoord moeten gaan met reparatie, “zo niet, dan zoekt u het verder maar zelf uit”, maakt de ANWB verantwoordelijk voor wat er is gebeurd. Des te meer daar wij voortdurend hebben gemeld dat wij er geen vertrouwen in hadden en hebben verzocht de auto naar NL te transporteren opdat een Saab specialist de auto kon repareren. Ons is uitdrukkelijk gezegd: “Wij, ANWB, hebben er vertrouwen in”.
Helaas is ons voorgevoel uitgekomen en stonden we na amper 90 km weer met pech.

Garage Anatole France is wellicht geschikt voor de verkoop van accessoires en het oplossen van kleine akkefietjes maar heeft geen kaas gegeten van meer complexe motorproblemen! Zij had met haar handen van onze Saab 9000 af moeten blijven.

Dat de ANWB haar verantwoordelijkheid neemt en de zogenaamde reparatiekosten ad. 883,37 euro vergoed.

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door ANWB in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat ANWB een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ANWB

Heeft op 19 juli 2012 om 12:50 geantwoord

Reactie van de melder van de klacht wal1944

5 jaren geleden - Klacht is niet opgelost.

Reactie van de melder van de klacht wal1944

5 jaren geleden - Klacht is/wordt niet opgelost door ANWB. ANWB Team Klacht is zo vriendelijk om te bellen. Beroept zich op haar Algemene Voorwaarden, "die zou u moeten kennen". "Met rechtsbijstand maar Garage Anatole France aansprakelijk stellen want u bent opdrachtgever". "Wanneer u geen vertrouwen heeft dan moet u zelf maar voor transport naar NL zorgen!" Ook al heb je telkens laten weten dat je de garage niet vertrouwd en de ANWB nadrukkelijk het tegendeel zegt en, na ruim 48 uur (!) zegt "gaat u nu maar rijden", dan nog wast de ANWB haar handen in onschuld en ontkent zij haar verantwoordelijkheid. Alle tegenargumenten worden verworpen en de verbinding wordt verbroken! Moraal van het verhaal: Pas op met ANWB en haar ondeskundige reparatie relaties. Wanneer het echt mis gaat ben je overgeleverd aan willekeur en consument onvriendelijke algemene voorwaarden. Saab 9000 onherstelbaar en 883,37 euro weggegooid; met dank aan de ANWB.

Reactie van de melder van de klacht wal1944

5 jaren geleden - wal1944 reageerde op juli 19th, 2012 at 15:04 Klacht is/wordt niet opgelost door ANWB. ANWB Team Klacht is zo vriendelijk om te bellen. Beroept zich op haar Algemene Voorwaarden, “die zou u moeten kennen”. “Met rechtsbijstand maar Garage Anatole France aansprakelijk stellen want u bent opdrachtgever”. “Wanneer u geen vertrouwen heeft dan moet u zelf maar voor transport naar NL zorgen!” Ook al heb je telkens laten weten dat je de garage niet vertrouwd en de ANWB nadrukkelijk het tegendeel zegt en, na ruim 48 uur (!) zegt “gaat u nu maar rijden”, dan nog wast de ANWB haar handen in onschuld en ontkent zij haar verantwoordelijkheid. Alle tegenargumenten worden verworpen en de verbinding wordt verbroken! Moraal van het verhaal: Pas op met ANWB en haar ondeskundige reparatie relaties. Wanneer het echt mis gaat ben je overgeleverd aan willekeur en consument onvriendelijke algemene voorwaarden. Saab 9000 onherstelbaar en 883,37 euro weggegooid; met dank aan de ANWB.

5 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van ANWB beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door wal1944