Klacht: Slecht product en personeel

Btc0570 op 02 juli 2018 over Jysk in de categorie Interieurbedrijven

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Zaterdag 23 juni hebben wij bij Jysk filiaal te Deventer Kledingkast VINDERUP 3 deuren 3 la wit gekocht.
Echter bleek dit een grote miskoop te zijn. Ik betreur de kwaliteit van jullie product en de handelswijze van de personeel.

De deuren van de kast sluiten niet naar behoren. (hij komt tegen de rand van de ladekasten aan, waardoor de zijdeuren niet goed sluiten). Dit heb ik gemeld bij Jysk. Zij hebben mij medegedeeld dat het een montagefout was. Hierdoor heb ik een opdracht geplaatst op werkspot.nl en ben ik terecht gekomen bij een monteur. Deze heeft tegen een vergoeding van € 75,00 ook geprobeerd om de kast te monteren. Echter bleek dat de kast gewoonweg niet deugt. Na veel discussie bij Jysk in Deventer op zondag 1 juli 2018, heeft personeel Luuk (na het bellen met de filiaalmanager) mij medegedeeld dat de kast terug mag tegen een 100 procent vergoeding indien er geen schade is aan de buitenkant van de kast. Voorheen werd een vergoeding van 70 procent voorgesteld, uiteraard ging ik hier niet mee akkoord. Jysk levert mij tenslotte een gebrekkig product en komt hierdoor tekort in de nakoming.

Na ploegen en zweten heb ik de kast laten demonteren en heb ik ervoor gezorgd dat de kast onbeschadigd terug getransporteerd werd naar de Jysk. Vervolgens deelde hetzelfde personeel Luuk mij mede dat hij enkel 70 procent gaat vergoeden. Een collega van Luuk mengde zich in de discussie en verwees ons naar het retourbeleid op de website. Echter zijn wij uitgegaan op de mededeling van Luuk, die wij natuurlijk niet in twijfel trekken. Nu blijkt dat personeel Luuk een nieuwe werknemer was en niet de bevoegdheid heeft voor zo’n mededeling. Echter heeft hij in mijn bijzijn met de filiaalmanager gebeld en kwam vervolgens met dat voorstel.

Uit goede trouw heb ik de kast gedemonteerd met behulp van familie en heb ik een auto moeten lenen voor de transport. Het personeel wilde ons de beloofde 100 procent niet vergoeden, omdat dit niet mocht van hun filiaalmanager die niet aanwezig was en telefonisch mededeelde dat we maar dinsdag moesten terugkomen. Het gesprek wilde hij op dat moment niet aan omdat hij weekend had. Ik ben ook niet zijn schoothond om op oproep maar langs te komen.

Wij gingen hier niet mee akkoord, omdat er te vaak over en weer is gegaan door een foutief product. Ik vind dat ik grofweg continu ben afgewimpeld. Het is niet mijn probleem dat er geen bevoegd personeel rondloopt, of dat het personeel onvoldoende kennis bezit over de retourvoorwaarden.
Ik maak een afspraak met het personeel en vervolgens wordt die niet nagekomen. Indien Jysk niet akkoord was gegaan met de 100 procent vergoeding had ik niet de moeite genomen om de kast te demonteren en had ik meteen juridisch hulp ingeschakeld. Ik ben al gedupeerd met mijn tijd en montagekosten en vervolgens krijg ik ook niet mijn aankoopbedrag terug voor een gebrekkig kledingkast.

Het personeel heeft verteld dat er bij deze kasten altijd een montagefout is. Mijns inziens is er dan echt iets mis met de kast of met de instructies die erbij worden gegeven. Bovendien heb ik opgemerkt dat het showmodel in het filiaal ook gebrekkig is, waarvan de deuren ook niet sluiten. Dit heb ik vastgesteld met een video-opname op mijn telefoon. Ik vind het onverantwoord van Jysk om een product waarbij zoveel montage of fabrieksfouten in voorkomen niet uit het assortiment wordt gehaald. Klanten zoals ik worden hierbij gedupeerd.

Na een ellenlange discussie heb ik alsnog de 100 procent vergoeding gekregen. Ik betreur de handelswijze en wil hierbij een officieel klacht indienen aan het personeel en meneer de filiaalmanager. Het gaat niet om de paar tientjes, maar om het principe. Ik ben geprobeerd afgewimpeld te worden, omdat ik werd beschouwd als een allochtoon zonder kennis over consumentenrechten.

Gewenste Oplossing:

Als de kast uit het assortiment wordt gehaald, zodat andere consumenten ook niet gedupeerd worden.

Beoordeling 2/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Jysk

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Jysk in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Jysk een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bericht van Jysk

6 jaren geleden -

Jysk

Heeft op 03 juli 2018 om 12:49 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste meneer Akdogan,

Hartelijk bedankt voor uw bericht.

Wat ontzettend vervelend om te lezen dat u klantonvriendelijk bent geholpen bij onze vestiging in Deventer. Dit is niet de klantenservice en klantvriendelijkheid die wij willen zien. Onze excuses hiervoor. Daarnaast ook onze excuses dat u de kledingkast VINDERUP beschadigd heeft ontvangen.

Wij stellen het op prijs dat u uw ervaring met ons deelt, zodat wij ervoor kunnen zorgen dat dit in de toekomst niet meer zal gebeuren. Wij sturen uw bericht door naar de manager van de winkel in Deventer. Deze zal uw klacht intern oppakken met het personeel.

Wij hopen dat deze ervaring u er niet van zal weerhouden in de toekomst één van onze winkels of onze webwinkel te bezoeken.

Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Hendrik-Jan

Alle klachten die gemeld zijn door