Klacht: Onvriendelijke klantenservice

op 02 maart 2019 over Jysk in de categorie Interieurbedrijven

Vandaag een kledingkast gekocht waar ik met een tevreden gevoel naar huis ging. Eenmaal terug in mijn woning ben ik direct aan de slag gegaan om het in elkaar te zetten. Niets paste in elkaar. Na ruim 2,5 uur heb ik het opgegeven. Toen ik beter keek zag ik tot mijn grote verbazing dat ik twee pakketen heb gekregen van twee verschillende kasten. Direct contact opgenomen met het filiaal. Ik kreeg de manager aan de telefoon die niet op het gesprek focuste. Hij zei dat hij meerdere dingen tegelijk aan het doen was. Langzaam begon ik mijn geduld te verliezen. Aan de andere kant van de lijn klonk de filiaalmanger ook geïrriteerd omdat er een fout was gemaakt (en gevolgen had voor hem). Ik gaf aan dat dit niet kon want ik vertrouwde erop dat zij hun werk deden. Waarop de manager her volgende zei: mevrouw wij controleren altijd of u de goede pakketen toegewezen krijgt. Maar wij verwachten ook dat u het controleert. Wij zijn ook mensen en maken fouten. Ik stond perplex. Als er daadwerkelijk gecontroleerd was, dan had ik geen twee verschillende pakketen gekregen. Sinds wanneer is het de fout van de klant? De manager stelde voor dat ik het juiste pakket kom halen maar moest het probleem was dat ik meteen moest komen (ivm sluitingstijd). Ik vroeg of de verkeerde onder delen terug gebracht moesten worden. De dozen lagen al open en alles was door elkaar. Waarop hij eerst zei dat het teruggebracht kon worden. Niet veel later zei hij dat ik alleen het nieuwe pakket hoefde te halen. Omdat het bijna sluitingstijd was ging ik meteen naar de winkel. Terwijl ik in de rij stond kwam er een man zette een doos neer en liep meteen weg. Toen ik aan de beurt kwam aan de kassa, legde ik de situatie uit. Een andere collega zei dat hij de doos al had neergezet. Neergezet, meteen weggelopen en geen excuses. Ik vind dit niet professioneel. Nu mag ik de andere delen van de kast zelf elders weggooien omdat ik er niks aan heb. En hopen dat ik nog de kast in elkaar kan zetten. Het is spijtig om te zeggen maar ik kom hier nooit meer. De schuld geven aan de klant, geen excuses en zelf de verkeerde onderdelen naar het vuil brengen. Zeer teleurgesteld

Wanneer de verkeerde onderdelen worden opeghaald. Ook wil een excuses van de manager. Verder wil ik een oplossing wanneer het niet meer mogelijk is om de kast in elkaar te zetten omdat er drie pakketten door elkaa zijn nu.

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Jysk

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Jysk in behandeling genomen

5 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Jysk een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Jysk

Heeft op 04 maart 2019 om 14:40 geantwoord

Beste mevrouw Poon,

Zojuist hebben wij telefonisch met elkaar gesproken omtrent uw klacht. Nogmaals heel erge excuses voor alle ongemakken.

Ik heb zojuist gesproken met de winkelmanager omtrent het verkeerd ontvangen pakket. Zij gaf aan dat deze niet retour hoeft. U mag deze dus weggooien. Mocht u toch nog graag gecontacteerd willen worden door de winkelmanager zelf, dan vernemen wij dit graag.

Vertrouwende u hiermede voldoende te hebben geïnformeerd.

Bojin

Heeft op 04 maart 2019 om 20:08 geantwoord

Beste Jsyk,

Bedankt voor het contacteren. Jullie hebben me een beter gevoel gegeven na het telefoongesprek. Dus mijn complimenten voor het oppakken van deze klacht.

Echter had ik expliciet gevraagd of de verkeerde onderdelen opgehaald kon worden. Dit was met de reden dat ik niet in bezit ben van een grote auto om het zelf weg te kunnen brengen naar het grofvuil. Ik zal dat graag alsnog willen. Als dit zou kunnen ben ik tevreden en kan ik dit laten gaan.

Met vriendelijke groeten,
Y

Bericht van Jysk

5 maanden geleden - Beste mevrouw Poon,Zojuist hebben wij gesproken met de manager van ons filiaal in Amsterdam Noord. Zij nemen vandaag contact met u op over de afhandeling van uw aanvraag voor het op te halen pakket.Met vriendelijk groet, Emma

Alle klachten die gemeld zijn door Y__p